Reclamă

Peste 190.000 de lei au fost cheltuiți de către primii cinci candidați la alegerile prezidențiale pentru reclamele de pe rețelele de socializare în ultimele șapte zile, conform datelor furnizate de Meta. George Simion, liderul AUR, se află pe prima poziție, investind 46.268 de lei în 63 de reclame în această perioadă.

Candidatul independent Mircea Geoană, care și-a declarat recent intenția de a candida la președinție, a investit 25.523 de lei în 17 reclame. Cea mai mare parte a sumei a vizat clipul de anunț al candidaturii lui Geoană, acum acumulând 8.2 milioane de vizualizări pe Facebook.

Marcel Ciolacu, susținut de Partidul Social Democrat, a cheltuit 45.317 de lei pe 35 de reclame, cu un focus pe postările despre inundațiile din Galați.

Alianța USR a alocat 37.769 de lei pentru promovarea postărilor Elenei Lasconi, majoritatea fondurilor fiind direcționate către un videoclip critic la adresa conducerii PNL, care a primit peste 20.000 de aprecieri pe Facebook.

Pe pagina lui Nicolae Ciucă au fost promovate 41 de reclame cu un cost total de 28.856 de lei, finanțate de Partidul Național Liberal. În mod special, fondurile au fost utilizate pentru promovarea unei postări referitoare la cartea „Un ostaș în slujba țării” și un alt pachet de reclame pentru cartea „În slujba țării”.

În total, suma cheltuită de cei cinci candidați principali în acest interval pe publicitatea din platforma Meta se ridică la 190.733 de lei. Menționăm că aceste fonduri sunt destinate exclusiv reclamelor de pe Facebook și Instagram. Oficial, campania electorală va demara pe 25 octombrie, iar alegerile prezidențiale vor avea loc pe 25 noiembrie pentru primul tur și pe 8 decembrie pentru al doilea tur.

Nota: Acest studiu a analizat cheltuielile făcute în perioada 12-19 septembrie, având în vedere momentul în care Mircea Geoană și-a anunțat candidatura.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro