Reclamă

Împodobirea bradului de Crăciun este una dintre datinile iubite ale perioadei. Tradiția de a umple bradul de podoabe este una străveche, aceasta având legătură cu dragostea lui Hristos față de oameni.

Ce semnifică de fapt împodobirea bradului

An de an, în casele creștinilor, în biserici sau în unele spații publice, în preajma Crăciunului sunt împodobiți brazi. Se spune că verdele crud al bradului simbolizează dragostea veșnică a lui Hristos pentru fiecare dintre noi. De asemenea, podoabele pe care le așezăm în brad sunt virtuțile pe care Mântuitorul își dorește să le dobândim.

Din vremuri străvechi, ideea acestei datini de împodobire a bradului nu s-a schimbat. Ceea ce s-a transformat sunt ornamentele pe care le agățăm în brad. De altfel, modernismul actual a scos la suprafață și brazi „moderni” din plastic, gata „ninși” cu vopsea. De altfel, o altă grozăvie sunt brazii colorați, precum cei roz. Bineînțeles că aceste variante nu au legatură cu originalul, însă amintesc măcar de simbolul în tine al acestei datini.

Revenind la ornamente, acestea erau realizate odinioară din fructe uscate, pene, puf, sau chiar bănuți. Bunicii și străbunicii așezau în brăduțul de Crăciun tot ceea ce aveau valoros prin casă.

În zilele noastre, ornamentele sunt felurite, de la flori, la bancnote sau păsări. Regăsești pe piață globuri sub toate formele și imaginile posibile.

Dincolo de aceste „trend-uri”, care au cuprins datina, oamenii au transformat și tradiția de a împodobi bradul în Ajunul Crăciunului. Tot mai multe persoane „fură startul” încă de la început de Decembrie sau chiar Noiembrie.

Conform obiceiului creștinesc, bradul trebuie să fie umplut cu podoabe în orele de dinaintea veștii Nașterii Mântuitorului.

Tot atunci ar trebui să sosească în casele oamenilor și primii colindători.

Împodobirea bradului trebuie să fie un prilej de bucurie și unire în familie.

Astfel că, mulți oameni pornesc să colinde cu multe zile înaintea Crăciunului.


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro