Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a identificat un tipar acțional în campania „Echilibru și Verticalitate” susținută de Călin Georgescu, similar cu cel observat în Ucraina înainte de agresiunea rusă. Potrivit unui raport prezentat Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT), campania realizează manipularea opiniei publice prin intermediul micro-influencerilor, reminiscentă campaniei „Frate lângă Frate” folosită de Rusia în Ucraina.
MAI atrage atenția asupra implicării unor persoane cu legături în medii extremiste, interlope și cultelor religioase în promovarea campaniei. Din noiembrie 2024, peste 100 de influenceri, cumulat având peste 8 milioane de urmăritori activi, au fost supuși unei manipulări privind identitatea candidatului promovat.
„Unii dintre susținătorii campaniei implicați în promovarea și cumpărarea de voturi sunt exponenți ai mediilor extremiste de dreapta, infracționale și ai cultelor religioase, implicate anterior în promovarea unor narative proruse, antisemite, anti-NATO sau împotriva Ucrainei”, se arată în raportul MAI.
Se menționează că persoana responsabilă cu strângerea semnăturilor este adeptă a ideologiei extremismului de dreapta și ultranaționalist. De asemenea, liderul unui clan a condus o campanie de promovare pe TikTok, iar un alt exponent al lumii interlope ar fi susținut financiar campania electorală a lui Călin Georgescu.
În urma analizei spațiului informațional, raportul MAI indică că învățămintele obținute din experiențele altor state au permis identificarea acestui tipar acțional similar cu cel al Ucrainei, activ în perioada premergătoare inițierii agresiunii de către Federația Rusă. Campania „Echilibru și Verticalitate” ar fi, astfel, identică cu campania „Frate lângă Frate” din Ucraina, ambii folosind micro-influenceri legitimi pentru manipulare.