Călin Georgescu, în cadrul unui interviu acordat postului Metropola TV pe 16 ianuarie, a lansat ideea construirii unui canal care să lege Marea Neagră de Marea Caspică, pentru a facilita importul de produse din China către România. „Eu vin cu un alt proiect. Mai mare. Și spun, uite domne care-i treaba, România este graniță nu numai la Marea Neagră. E și graniță și la Caspică. Cum adică? Păi fac un coridor Marea Neagră – Marea Caspică, mă duc în China și am intrare la Mediterană. Și asta o fac eu”, a declarat Călin Georgescu.
Georgescu susține că proiectul ar putea beneficia chiar de susținerea Statelor Unite ale Americii, însă nu a oferit detalii suplimentare despre modul în care ar putea realiza un astfel de proiect ca președinte al României.
Realitatea geografică sugerează că acest concept întâmpină dificultăți majore, deoarece România are graniță doar la Marea Neagră, nu și la Marea Caspică. Federația Rusă este singura țară cu deschidere atât la Marea Neagră, cât și la Marea Caspică. Între cele două mări se mai află țări precum Georgia, Azerbaijan, Kazahstan, Turcia sau Armenia.
De asemenea, pot fi luate în considerare parteneriate între alte țări pentru construirea unui astfel de canal, însă geografic, problema rămâne aceeași. Există deja un canal care leagă Marea Neagră de Marea Caspică – Volga-Don, inaugurat în 1952, aflat în majoritate pe teritoriul Federației Ruse.
La nivel diplomatic, de câțiva ani se discută despre realizarea unei rute internaționale de transport între Marea Neagră și Marea Caspică. Această rută ar putea conecta România, Georgia, Azerbaidjan și Turkmenistan, fiind compusă dintr-o combinație de transport maritim, feroviar și rutier.
În 2010, Rusia și Kazahstan aveau în plan construirea unui nou canal de 700 de kilometri care să lege Marea Caspică de Marea Azov, dar proiectul a rămas la stadiul de propunere.