Reclamă

București și Cluj-Napoca sunt considerate orașe aflate în „stadiu incipient” în privința soluțiilor de mobilitate urbană inteligentă, potrivit Indexului „Smart Cities Mobility” realizat de PwC Europa Centrală și de Est (PwC ECE). Raportul, ce include 25 de orașe din 15 țări, printre care și România, evaluează diverse aspecte precum gestionarea traficului, sustenabilitatea mediului și transportul public.

Bucureștiul a realizat progrese notabile în domeniul transportului public, însă se confruntă cu probleme severe privind blocajele în trafic și calitatea aerului, conform analizei PwC. Pe de altă parte, Cluj-Napoca a avut îmbunătățiri semnificative în gestionarea traficului și sustenabilitatea mediului. Cu toate acestea, orașul clujean are nevoie de avansuri în mobilitatea activă și inițiativele inteligente.

Raportul PwC subliniază faptul că traficul este extrem de aglomerat în orașele mari, inclusiv Budapesta, București, Kiev și Varșovia, unde șoferii petrec cu 40% mai mult timp în trafic decât în mod normal.

În ceea ce privește calitatea aerului, Bucureștiul nu se află printre cele mai afectate orașe, fiind surclasat de orașe precum Almatî, Belgrad, Baku și Cluj Napoca.

Un exemplu pozitiv din regiune este dat de orașele cehe Brno, Ostrava și Praga, unde costurile transportului public sunt mici comparativ cu veniturile lunare, iar rata zilnică de utilizare a transportului public variază între 53% și 69%, față de media regională de 49%. Acest aspect este atribuit accesibilității transportului și subvențiilor disponibile în aceste orașe.

Polonia se remarcă la nivelul infrastructurii pentru biciclete, în timp ce Kievul este lider la procentul de persoane care merg pe jos, cu 35%, urmat de București, Budapesta, Košice și Ljubljana cu 29%, potrivit analizelor PwC.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro