Bosch a anunțat, vineri, intenția de a concedia până la 5.500 de angajați, semnalând dificultățile din industria auto germană, afectată de cererea scăzută și de concurența din China. Bosch se alătură altor companii auto germane precum Continental, Mercedes Benz sau Volkswagen, care au anunțat măsuri similare.
Conform planului, cel mai mare furnizor mondial de piese auto va reduce 3.500 de locuri de muncă până la finalul anului 2027, în principal din divizia sa de servicii informatice. Jumătate dintre aceste posturi sunt situate în Germania, pe fondul cererii diminuate pentru sistemele de asistență de conducere inteligentă și soluțiile pentru conducere automată.
Adăugător, fabrica Bosch din Hildesheim, Germania, va pierde 750 de angajați până în 2032. Alte concedieri sunt planificate în divizia de mecanisme de direcție la fabrica din Schwaebisch Gmuend, situată lângă Stuttgart. Aici, se estimează că până la 1.300 de locuri de muncă vor fi desființate între 2027 și 2030.
Consiliul angajaților Bosch și sindicatul IG Metall au exprimat dezacordul față de aceste măsuri, iar Frank Sell, adjunctul șefului Consiliului angajaților, a declarat: „Ne vom organiza rezistența la acele fabrici la toate nivelurile”.
Concomitent, companiile Continental, Robert Bosch GmbH și ZF Friedrichshafen AG reduc și ele cheltuielile pentru a face față declinului din sectorul auto. Clienții lor, inclusiv Volkswagen AG și Mercedes-Benz Group AG, își diminuează eforturile de electrificare ca răspuns la cererea slabă, ceea ce creează dificultăți și pentru furnizorii care investesc în noile tehnologii.
Giganții industriali germani resimt impactul tranziției către o economie mai curată. Această tranziție este deosebit de provocatoare pentru sectorul auto din Germania, orientat tradițional către producția de automobile de calitate echipate cu motoare cu combustie internă, și susținut de numeroși producători locali de componente.