Fenomenul de „Vinerea Neagră” s-a răspândit foarte repede în mai multe state ale lumii. Ceea ce a început ca o strategie a retailerilor din SUA de a stimula vânzările de sărbători, s-a transformat într-un weekend cu reduceri uriașe care s-au extins rapid în alte țări, devenind în cele din urmă un fenomen global așa cum este astăzi.
După cum am menționat mai sus, Black Friday își are originea în America. Are loc a doua zi după Ziua Recunoștinței.
Vinerea neagră este considerată CEL mai bun moment pentru a vă face cumpărăturile de Crăciun, deoarece aproape toate mărcile oferă reduceri masive. În comparație cu vânzările clasice, Black Friday vă permite să cumpărați produse din colecțiile actuale cu reduceri nemaiîntâlnite.
De ce numele Black Friday?
Există mai multe teorii despre originea numelui. În 1966, Departamentul de Poliție din Philadelphia a vorbit pentru prima dată oficial despre Vinerea Neagră. Probabil din cauza aglomerației incredibile de pe străzi. Goana către magazine a dus la blocaje extraordinare, accidente și uneori chiar violențe.
Vinerea neagră este, de asemenea, asociată cu numerele negre în contabilitate. În loc de numere roșii, majoritatea magazinelor generează profit în această zi. Aceste numere sunt în mod tradițional marcate cu negru în registrele de contabilitate.
Când începe și când se termină Black Friday?
Nu există un răspuns cert la această întrebare, întrucât fiecare an poate fi diferit și este la latitudinea fiecărei companii să decidă în ce zi sau perioadă organizează aceste reduceri.
De pildă, unul dintre cele mai mari magazine online, „Emag”, va da startul „Black Friday”, vinerea viitoare pe 11 noiembrie. Stejara Pircan, Senior VP Commercial, a declarat că pregătirile pentru „Black Friday” au început încă din a doua lună de vară, mai exact, din luna iunie.
„Am început pregătirile încă din luna iulie împreună cu cei 42.000 de selleri din platformă, alături de care ne propunem să depășim numărul de oferte de anul trecut, care a fost de peste 4,5 milioane de produse. Avem deja sute de mii de produse în campaniile curente, iar de Black Friday vrem să oferim clienților cele mai multe produse la reducere pe care le-am avut vreodată.
Am investit mult în aceste pregătiri, iar în ce privește livrarea, anul acesta suntem gata să livrăm de la cel de al doilea depozit al nostru de la Joița, dotat cu rafturi inteligente și roboți de ultimă generație, după o investiție în tehnologie care s-a ridicat la peste 43 de milioane de euro. Prin urmare, livrarea va fi mai bună ca niciodată”, a declarat Stejara Pircan.