Billie Eilish a lansat un puternic scurtmetraj prin care atrage atenția asupra body shaming-ului și sexualizării femeilor tinere.

Reclamă

Billie Eilish, răspunde criticilor

Câștigătoarea Grammy, în vârstă de 18 ani, a luat YouTube-ul pe nepregătite când a lansat un nou scurtmetraj numit  „Not My Responsibility”.  Videoclipul de aproape patru minute a fost deja vizionat de peste 8 milioane de ori.

Reclamă

Videoclipul acum viral o înfățișează pe Billie care începe să renunțe la la hanoracul pe care îl poartă în timp ce vorbește despre părerile altora.

„Ți-ar plăcea să fiu mai mică? Mai slabă? Mai moale? Mai înaltă? Vrei să fiu liniștită?” Întrebă Eilish. „Umerii mei te provoacă? Dar pieptul meu? Sunt stomacul meu? Șoldurile mele? Corpul cu care m-am născut, nu este ceea ce ai vrut?”

„Dacă port ceea ce este confortabil, nu sunt femeie”, continuă ea, înainte de a se scufunda într-o mare de lichid negru.

„Dacă renunț la straturi, sunt o prostituată. Deși nu mi-ai văzut niciodată trupul, tot îl judeci … și mă judecă pentru asta. De ce să faci presupuneri despre oameni în funcție de mărimea lor?”

În timpul unei reprezentații pentru American Airlines Arena, în Miami, artista a dezvăluit câteva imagini din film.

Billie Eilish a povestit într-un interviu că a fost numită femeie ușoară după ce a postat un videoclip în care apărea într-un costum de baie ,, cuminte”, în timp ce se distra cu prietenii, în vacanță. Ea a recunoscut că se simte prinsă de stilul vestimentar pe care la dezvoltat în ultimii ani. Pentru că în momentul în care ar alege să poarte o rochie sau ceva mai feminin, oamenii o vor judeca.

Body shaming-ului, o problemă a societății

Body shaming-ului se întâmplă atât bărbaților, cât și femeilor, dar femeile sunt mai vulnerabile. Iar modul în care societatea percepe rolul femeilor a fost unul dintre factorii declanșatori ai body shaming-ului.

Conform teoriei obiectivizării, care susține că fetele și femeile sunt tratate în mod obișnuit ca obiecte sexuale, femeile au fost văzute ca simple însoțitoare de zeci de ani. Pentru a atrage bărbații, s-a spus, au devenit obsedate de modul în care arată, iar în era rețelelor sociale acest lucru s-a agravat.