Semințele chia sunt un super-aliment, bogat în foarte multe proteine, cu o valoare calorică destul de scăzută, pe suta de grame ajung undeva la 490 de calorii, având în vedere că se recomandă undeva la 10-20 grame sau chiar mai puțin nu se vor simți. Sunt sățioase și aproape lipsite de gust. Atunci când se pun în lichid formează un fel de gelatină cu o consistență de budincă.

„Datorită conținutului crescut de fibre insolubile, acestea își măresc volumul în stomac, dând senzația de sațietate. Conținutul de proteine de asemenea ajută la amânarea senzației de foame timp de câteva ore, astfel că nu vei fi tentat să mănânci mai mult decât ai nevoie.” Potrivit Myprotein

Stabilizează diabetul (Atenție! nu înlocuiește insulina)

Au capacitatea de-a scădea și stabiliza nivelul zahărului din sânge. Reduc coagularea sângelui și scad tensiunea arterială. Sunt bogate în magneziu, care gestionează foarte bine nivelul de stres, el este cel care oferă energie dar care te și ajută să reduci nivelul tensiunii arteriale.

Pentru o porție de 30 de grame avem parte de: 140 kcal, vitamine minerale: magneziu mai sus numit, fosfor, seleniu și calciu. Calciul și seleniul sunt esențiale pentru oase. Printre vitamine se numără:  A, D, E și K.

Acestea te pot ajuta în diete. dacă vrem să scădem în greutate putem obține un preparat pentru micul dejun sau pentru cină. Fiind insolubile își măresc volumul în stomac și reduc aciditatea. Pe de altă parte, dacă dorim să punem masă musculară. Putem să adăugăm semințele chia pe post de supliment în fibre. Reglează tranzitul intestinal și ajută metabolismul, pentru accelerare.

Nu în ultimul rând sunt foarte versatile, astfel pot fi folosite în foarte multe preparate. De la pâine până la checuri, salate, fripturi, deserturi, cum ar fi budinca de chia. Le putem pune și în mâncarea de orez. Nu trebuie să ne temem, nu schimbă cu nimic gustul preparatului nostru. În cele mai rare cazuri, când persoana are un gust foarte sensibil, se poate simți o ușoară aromă de susan sau de mac.

Aceste date sunt orientative, dacă vreți să porniți o dietă care să conțină semințe chia: sfătuiți-vă cu medicul specialist.