Băile reci în sezonul de iarnă pot dăuna grav sănătății.

Când vine iarna, observăm o creștere a problemelor legate de inimă la mulți oameni. Potrivit experților în sănătate, frigul face ca vasele de sânge să se contracte, crescând tensiunea arterială și mărind riscul de atac de cord sau de accident vascular cerebral.

Cu toate acestea, mulți oameni fac băi în apă rece, invocând numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi reducerea inflamațiilor, ameliorarea durerii, scăderea nivelului de stres și reducerea rănilor și a oboselii.

Un atac de cord sau un accident vascular cerebral are loc atunci când mușchii nu primesc suficient sânge sau un blocat din cauza unui cheag de sânge. Acest lucru reduce aportul de oxigen, ceea ce poate avea consecințe periculoase.

Sursa: Social media

Deși pot exista mai mulți factori de risc care duc la un atac de cord sau un accident vascular cerebral, cum ar fi vârsta, istoricul familial, tensiunea arterială, nivelul de colesterol etc., anumiți factori externi sau factori legați de stilul de viață pot contribui, de asemenea, la pericolele pentru sănătate.

Un astfel de factor de risc legat de stilul de viață poate apărea la duș, mai ales dacă faceți un duș cu apă rece, mai ales iarna.

Cum vă afectează apa rece?

Experții în sănătate consideră că expunerea bruscă și neașteptată la apa rece ar putea fi amenințătoare pentru persoanele cu boli de inimă.

Apa rece este perceput ca un șoc asupra organismul, determinând vasele de sânge din piele să se contracte, încetinind fluxul de sânge din corpul dumneavoastră. Prin urmare, inima începe să bată mai repede pentru a putea pompa sângele în tot corpul.

Un cunoscut neurolog, a avut parte de un astfel de incident cu unul dintre pacienții săi în vârstă de 68 de ani, care a suferit un accident vascular cerebral cu tensiune arterială ridicată în timpul unei băi reci.

Evitați băile cu apă rece:

Faceți întotdeauna o baie cu apă caldă sau călduță. Dacă sunteți predispus la îmbolnăviri pe vreme rece, încercați să vă acoperiți cu un strat suficient de haine.

Rămâneți activ din punct de vedere fizic: Rezervați-vă cel puțin 30 de minute zilnic pentru a face exerciții fizice și antrenament. Puteți face activități precum alergare, jogging, aerobic ușor, yoga, antrenamente la domiciliu, dans sau meditație. Exercițiile fizice regulate vă mențin corpul cald și vă ajută să vă mențineți în formă.

Mâncați o dietă sănătoasă în timpul iernii: Folosiți din plin fructele proaspete, de sezon și legumele verzi disponibile în timpul iernii. Evitați alimentele prăjite, grase, procesate, care au zahăr și cresc nivelul colesterolului și al glicemiei. Consumați alimente calde și încorporați ghimbirul în dieta zilnică.

Nu vă suprasolicitați: Încercați să evitați să faceți muncă grea și obositoare dacă sunteți un pacient cardiac.

Evitați alcoolul: Ori de câte ori beți, asigurați-vă că evitați consumul excesiv de alcool.

Renunțați la fumat: În afară de alte afecțiuni, fumatul dă naștere și el la probleme cardiace.

Distribuie

Sunt Sebastian și încă de mic visam să învăț tainele jurnalismului și ale televiziunii. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, iar acum, zic eu, sunt pregătit să vă aduc cele mai prospete știri din domenii diverse.