Reclamă

Andy Palmer, fostul CEO al Aston Martin și director de operațiuni la Nissan, avertizează producătorii de automobile care optează pentru vehicule hibride în locul celor electrice, catalogând această strategie drept „o treabă prostească”. Palmer, cunoscut pentru dezvoltarea modelului Nissan Leaf, prima mașină electrică de masă, subliniază că întârzierea tranziției la vehicule electrice poate dezavantaja grav industria auto față de competitorii chinezi, care domină piața vehiculelor electrice.

„Hibrizii sunt un drum către iad. Sunt o strategie de tranziție și, cu cât stai mai mult pe acea tranziție, cu atât mai greu ajungi în noua lume”, a declarat Palmer. El a subliniat că vehiculele chinezești oferă un raport calitate-preț remarcabil, fiind susținute de o tehnologie avansată a bateriilor și de un software de calibru superior.

În China, succesul vehiculelor electrice se datorează unei strategii industriale puternic susținute de guvern, care a investit cel puțin 230 de miliarde de dolari în subvenții de la începutul deceniului trecut. Palmer afirmă că experiența sa în consiliul de administrație al Dongfeng Motor Company i-a oferit o imagine clară asupra strategiilor agresive ale Chinei în acest sector.

Atât SUA, cât și Europa, au impus tarife pentru a-și proteja industriile auto, însă Palmer consideră că aceste măsuri pot face ca firmele locale să devină „leneșe” și mai puțin competitive. El avertizează că producătorii din Occident ar trebui să se pregătească pentru o competiție dură cu rivalii chinezi, în special pe piața europeană.

Nissan, fostul angajator al lui Palmer, a anunțat recent că va concedia 9.000 de lucrători, iar Toyota și Honda se confruntă cu scăderi de vânzări și profituri în China. Palmer subliniază că strategia Toyota de a investi în hibrizi ar putea duce industria auto japoneză într-un impas greu de depășit pe o piață globală ce migrează rapid către vehiculele electrice.

Un alt obstacol major pentru adoptarea vehiculelor electrice este costul. Palmer sugerează că prețurile ar trebui să fie mai competitive pentru a încuraja consumatorii să facă tranziția. El evidențiază nevoia de vehicule electrice mai ieftine și rețele de încărcare extinse pentru a combate anxietatea privind autonomia. Palmer susține că Occidentul ar trebui să învețe din modelul chinezesc privind strategiile industriale și lanțurile de aprovizionare, în special în ceea ce privește bateriile.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro