Chirurgul General al SUA, Vivek Murthy, a declarat vineri că băuturile alcoolice ar trebui să includă un avertisment pe etichetă despre riscurile de cancer asociate consumului de alcool, relatează Reuters. Declarația a avut un impact imediat pe piața bursieră, ducând la scăderea acțiunilor principalilor producători de băuturi alcoolice.
Conform lui Murthy, consumul de alcool crește riscul pentru cel puțin șapte tipuri de cancer, inclusiv cel de sân, colon și ficat. Cu toate acestea, mulți consumatori din Statele Unite nu conștientizează acest pericol. Chirurgul General al SUA, funcție echivalentă cu șeful sănătății publice, este responsabil de informarea populației privind îmbunătățirea sănătății și bunăstării acesteia.
Murthy a solicitat, de asemenea, o reevaluare a ghidurilor privind limitele de consum de alcool, subliniind necesitatea ca oamenii să fie mai bine informați atunci când decid asupra cantității de alcool pe care o consumă. De asemenea, el sugerează introducerea unor avertismente referitoare la riscurile de cancer, alături de cele deja existente privind defectele congenitale și siguranța șoferilor.
„Consumul de alcool este a treia cauză prevenibilă de cancer în Statele Unite, după tutun și obezitate”, se arată într-o declarație a biroului lui Murthy care însoțește raportul recent. Documentul subliniază că alcoolul este responsabil anual pentru 100.000 de cazuri de cancer și 20.000 de decese cauzate de cancer în SUA. În contrast, accidentele rutiere legate de alcool au cauzat 13.500 de decese.
Raportul detaliază că legătura dintre consumul de alcool și riscul de cancer este bine stabilită pentru mai multe tipuri de cancer, inclusiv cele ale esofagului, gurii, gâtului și laringelui, indiferent de tipul de băutură alcoolică consumată.
Noul raport recomandă ca furnizorii de asistență medicală să îmbunătățească eforturile de depistare a consumului de alcool și să faciliteze accesul la tratament. De asemenea, îndeamnă la extinderea campaniilor de sensibilizare publică.
Imediat după anunț, acțiunile companiilor de băuturi alcoolice din Europa, cum ar fi Diageo și Pernod Ricard, au scăzut cu peste 3%, iar producătorii de bere, precum Heineken și Anheuser-Busch InBev, au înregistrat pierderi. În SUA, acțiunile Constellation Brands, Brown-Forman Corp și Molson Coors au scăzut între 1% și 2% în primele ședințe de tranzacționare.
În prezent, băuturile alcoolice din Statele Unite prezintă o etichetă de avertizare sanitară care sfătuiește femeile însărcinate să evite consumul și subliniază riscurile pentru conducerea vehiculelor. Această etichetă nu a fost modificată din 1988, anul în care a fost introdusă.