Și pentru că au fost nevoiți să rămână în casa, cumpărăturile online au devenit o soluție la îndemână în aceste zile. Însă chiar și în această situație nu toate plățile făcute online sunt sigure.
Există câteva lucruri pe care le poți face pentru a te asigura că nu ajungi victima unei fraude sau că datele tale sunt protejate.
1. Dacă aveţi posibilitatea, setați-vă ca autentificare pentru telefonul dvs. și pentru celelalte aplicațiile să se facă prin amprentă digitală sau recunoaștere facială. Pentru mai multă siguranță puteți seta ambele variante.
2. Atunci când faceți o tranzacție online, asigurați-vă că site-ul are „s”, iar adresa URL începe cu „https: //” și are „s” la sfârșit ceea ce indică o conexiune sigură.
3. Activaţi alertele – odată activat serviciul de alerte, veți putea verifica fiecare plată făcută de pe cont și astfel puteți sesiza dacă ceva este în neregulă.
4.Vedeți care sunt modalitățile de contestare a tranzacțiilor. Este util să știți ce puteți face în cazul în care nu primiți bunurile sau serviciile pentru care ați plătit deja online cu cardul dvs. Visa.
5. Aveți grijă la tentativele phishing – Dacă primiți e-mailuri sau mesaje care par suspecte și care conțin link-uri sau fișiere nu dați click, pentru că ar putea fi o capcană prin care expeditorii pot încerca să fure date personale sau parole.
6. Folosiți serviciul token și plata cu un singur click – „token” digital este util pentru că nu stochează detaliile cardului, în timp ce pentru plata cu un singur click trebuie doar să vă configurați serviciul.
7. Actualizați-vă permanent software-ul pentru sistem și aplicație – Companiile dezvoltă permanent soluții de securitate – actualizarea software-ului vă ajută să vă protejați de riscuri.
Sursa: Capital.ro