Asociaţia Pro Infrastructură avertizează, luni, că Autostrada Transilvania poate deveni un alt şantier muzeu, dacă lista de blocaje majore nu va fi rapid rezolvată.
„Visăm cu ochii deschişi la inaugurare la sfârşitul lui 2023, doar dacă statul va rezolva urgent blocajele majore şi birocraţia”, au spus reprezentanţii organizaţiei.
Autostrada Transilvaniei, o frumusețe plină de probleme
Autostrada Transilvaniei este una frumoasă, dar se pare că nu este lipsită de probleme, ba chiar din contra. Deși progresul este vizibil la 7-10 zile, entuziasmul este tăiat de lista blocajelor majore.
„Autostrada Transilvania: superbă, dar cu un munte de probleme (…) Constructorul este mobilizat excepţional, progresul fiind vizibil la fiecare 7-10 zile.
Se lucrează efectiv pe toate planurile, zi-lumină, de la piloţi foraţi la terasamente, de la săpături la elevaţii. Din păcate, poezia se opreşte aici, entuziasmul fiind tăiat de lista de blocaje majore”, au transmis, luni, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să aprobe soluțiile tehnice la Nădășelu
Conform acestora, există două schimbări de soluţii tehnice la Nădăşelu (viaduct în aval prin cimitir) şi zona Topa Mică (tunel cut&cover) pe care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) trebuie să le aprobe.
„În nodul Zimbor, situl arheologic Sutor încă nu este descărcat. Fără acest pas vom deschide… un nou muzeu de autostradă! Apropo, tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului va fi… tot muzeu dacă nu se găseşte o soluţie birocratică pentru executarea unei conexiuni la Poarta Sălajului ori Românaşi”, au mai transmis reprezentanţii organizaţiei.
Conform acestora, lista continuă: un deal îmbibat cu apă care dă bătăi de cap constructorului de luni de zile (zona Mihăieşti), mega-debleul de la Zimbor, unde soluţia antică aleasă de proiectanţi, fiind constrânşi de contractul semnat pe baza unui studiu de fezabilitate de doi lei, este săpătură pe vreo 14 berme şi 4 ziduri de sprijin.
„Mai avem. Alunecări mai puţin grave cu duiumul, le-am pierdut şirul. Păduri care trebuie tăiate unde vom afla cum va sta terenul când se va intra cu excavatoarele sub ele. Şi, pur şi simplu, volumul enorm de muncă.
Concluzia? Visăm cu ochii deschişi la inaugurare la sfârşitul lui 2023, DOAR DACĂ statul va rezolva urgent blocajele majore şi birocraţia, DACĂ dealurile vor colabora şi se vor stabiliza într-un final şi DACĂ antreprenorul îşi va menţine tonusul excelent de până acum când toate problemele amintite îi vor eroda profitul şi lichidităţile”, au mai transmis specialiştii.