Autostrada Pitești-Sibiu prinde contur. Luni, contractul a fost semnat de directorul CNAIR, Mariana Ioniţă şi de directorul de ţară al companiei ASTALDI, Pier Luca Canino. Proiectul este unul de mare importanță pentru Ludovic Orban, asta deoarece în 2007 a fost prezent în Argeș la mai multe evenimente legate de infrastructură. Autostrada Pitești-Sibiu este cel mai nou proiect din România care va aduce multiple beneficii.

Reclamă

Emanuel Soare a vorbit despre legătura lui Orban cu Argeșul. Prefectul Emanuel Soare a ținut să amintească faptul că premierul Ludovic Orban este “un susținător al Argeșului”.

Ce declară prefectul legat de autostrada Pitești Sibiu

“Suntem într-un moment foarte important- semnarea contractului pentru tronsonul Pitești-Curtea de Argeș. Sunt profund onorat, astăzi scriem istorie, proiectul autostrăzii Pitești-Sibiu este unul de importanță strategică, un proiect care părea, la un moment dat, că nu se mai poate implementa.

Îi mulțumim foarte mult domnului prim-ministru Ludovic Orban că este un susținător al Argeșului. În 2007, ca ministru al Transporturilor, a contribuit din plin la realizarea centurii ocolitoare a Piteștiului. Domnul ministru Lucian Bode este și el un prieten al Argeșului, are pe agenda sa scurtă foarte multe proiecte de interes pentru județ: autostrada Pitești-Sibiu, DN73, Transfăgărășanul, reabilitarea gării regale din Curtea de Argeș”, a declarat prefectul Emanuel Soare.

Ludovic Orban: “Autostrada este un proiect de suflet al meu”

De partea cealaltă, premierul Ludovic Orban și-a exprimat dorința ca segemntul de autostradă până la Curtea de Argeș să fie finalizat înainte de termen.

„Am ținut să fiu prezent astăzi, autostrada Pitești-Sibiu este un proiect de suflet al meu. La începutul lunii mai 2007 am fost prezent pe șantierul centurii Piteștiului, când am anunțat că se vor termina restul de lucrări, de aproape 50%, în 6 luni. Unii au râs, era același constructor, dar a fost gata. Din 2008, de când am plecat din funcția de ministru, nu s-a mai construit un milimetru din autostradă, deși documentația tehnico-economică era gata. Este un obiectiv strategic, vital pentru legătura est-vest.

Nu am aplaudat semnarea contractului, o să aplaud dacă acest contract va fi finalizat în cele mai bune condiţii şi de preferat înaintea termenelor stabilite acolo: 12 luni proiectarea şi patru ani execuţia mie mi se pare o perioadă de timp prea lungă. Cunosc compania și am convingerea că poate finaliza acest proiect mult mai repede. Spor la treabă!”, a spus premierul Ludovic Orban după semnarea contractului.

Contractul este de aproape 2 miliarde de lei

Ministrul Transporturilor, prezent la eveniment, a explicat că prioritatea acestui an o reprezintă tronsonul de autostradă dintre Sibiu şi Piteşti. Detaliile tehnice au fost prezentate de Gabriel Budescu, directorul tehnic al CNAIR și Dragoș Burlan, director tehnic al companiei Astaldi.

Proiectul tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti, parte a autostrăzii A1 care va lega Bucureştiul de Nădlac, are o lungime totală de 122,11 kilometri. Acesta va fi divizat în cinci secţiuni care traversează trei judeţe: Sibiu, Vâlcea şi Argeş. Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti, cuprinsă între kilometrii 91+761 şi 122+110, va avea o lungime de 30,35 kilometri.

Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, valoarea estimată a secţiunii dintre Piteşti şi Curtea de Argeş este de 1,8 miliarde de lei, fără TVA. Aceasta va avea o durată a contractului de 120 de luni. Din această perioadă, 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.

Astfel, cei 30,35 km de autostradă vor cuprinde:
-19 poduri și pasaje, cu o lungime totală a podurilor de 5400 m;
-3 noduri rutiere la: Curtea de Argeș (km 93+100 – conexiune DN73C), Băiculești (km 107+100 – conexiune DN7C) și Bascov (km 122+100 – conexiune A1 Centura Pitesti / DN7);
-o parcare la km 108+800 pe ambele părți ale autostrăzii;
-spațiu de servicii la km 119+ 200 pe ambele părți ale autostrăzii;
-Centre de Întreținere și Coordonare la nodul rutier Curtea de Argeș și nodul rutier de la Bascov.

Pentru construirea segmentului de autostradă, se estimează că se vor folosi: 500.000 m3 de beton armat. Tot aici vor intra 80.000 m de piloți forați, 1.000 grinzi prefabricate și 10.000 tone de tăbliere metalice.