Autorizaţia de construire pentru tunelul Poiana de pe Autostrada Sibiu-Piteşti (A1) a fost emisă, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Tunelul Poiana va deveni cel mai lung tunel de pe această autostradă, fiind construit pe Secţiunea 3, în cadrul tronsonului Cornetu-Tigveni.
Ministrul Grindeanu a detaliat pe pagina sa de Facebook: „A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Piteşti (A1). Este cel mai lung tunel de pe această autostradă şi va fi construit pe Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni).(…) Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM. Antreprenorul italian este mobilizat în şantier şi desfăşoară acum lucrări pregătitoare pentru construcţia zonelor de acces a instalaţiei TBM”.
Tunelul va avea două galerii, fiecare cu câte două benzi pe sens. Galeria de pe calea 1, destinată direcţiei Sibiu – Piteşti, va avea o lungime de 1.780 metri, iar galeria de pe calea 2, pentru direcţia Piteşti – Sibiu, va măsura 1.778,11 metri.
Secţiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti se întinde pe 37,4 kilometri şi, conform contractului actual, lucrările ar trebui să se încheie până în noiembrie 2027. Constructorul implicat în realizarea acestei secţiuni este asocierea dintre companiile Webuild (Astaldi) din Italia şi Tancrad din România.
Autostrada Sibiu-Piteşti, împărţită în cinci secţiuni, va avea în total o lungime de 122,11 kilometri. Ea face parte din Coridorul 4 Pan-european, prin care România este tranzitată de la Est la Vest, legând Portul Constanţa de Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.