Autoritățile sud-coreene au anunțat că vor modifica barierele de beton folosite în anumite aeroporturi, în urma tragicului accident aviatic Jeju Air din 29 decembrie 2024, în care 179 de persoane și-au pierdut viața la Muan. Un Boeing 737-800 al companiei Jeju Air, care transporta 181 de pasageri din Bangkok, a aterizat pe burtă și a lovit un perete de la capătul pistei, luând foc. Doar doi membri ai echipajului au supraviețuit, făcând acest incident cel mai grav dezastru aerian din istoria Coreei de Sud.
În centrul investigațiilor s-au aflat mai multe cauze posibile, însă un punct de atenție a fost prezența unei structuri de beton cu un dispozitiv de localizare montat, amplasată la capătul pistei. Acest instrument, crucial pentru orientarea avioanelor în timpul aterizării, a ridicat semne de întrebare privind siguranța sa.
Ministerul Amenajării Teritoriului, Infrastructurii și Transporturilor a emis un comunicat prin care a explicat că o inspecție specială de securitate a relevat necesitatea îmbunătățirii dispozitivelor de localizare în șapte aeroporturi din țară, printre care Muan și insula Jeju, al doilea cel mai mare aeroport al națiunii după Incheon.
Planurile de îmbunătățire includ înlocuirea fundațiilor de beton cu structuri ușoare din oțel. Acest demers vine după ce Institutul Național de Resurse Biologice din Coreea de Sud a descoperit pene în ambele motoare ale avionului, confirmând mesajul de avertizare trimis de pilot înaintea accidentului despre o ciocnire cu păsări și anularea primei încercări de aterizare. La a doua încercare, trenul de aterizare nu a funcționat.
Ancheta întâmpină dificultăți suplimentare, deoarece cutiile negre au încetat să înregistreze cu patru minute înainte de accident. În plus, autoritățile au anunțat extinderea perioadei de închidere a aeroportului Muan cu trei luni, până pe 18 aprilie.