Veste bună pentru românii care au de moștenit o casă. Legea succesiunii ar putea face ca tot procesul de succesiune să fie mult mai ușor. Un proiect de lege aflat în procedură parlamentară promite eliminarea taxei de succesiune.
Se schimbă legea succesiunii: cum se împarte averea la Primărie
Propunerea legislativă vine din partea lui Florin Barbu, ministrul al Agriculturii. Proiectul ar urma să accelereze procedura de cadastrare și intabulare a tuturor imobilelor din România.
Mai exact, dacă va trece de votul în Parlament, va schimba cu mult legea succesiunii. Cei care au de moștenit o casă sau un teren ar putea să rezolve mult mai ușor actele. Tot ce ar trebui să facă este să meargă la Primăria de care aparțin, unde se vor putea rezolva.
În plus, în proiect este prevăzut și faptul că aceștia vor fi scutiți de taxa care până acum trebuia achitată pentru aceste acte.
Ce documente sunt necesare pentru succesiune
Până să fie votată această lege și să fie promulgată, românii trebuie să urmeze procedura veche. Care este reprezentată de faptul că pentru a face o succesiune, trebuie să se prezinte la notar cu o serie de documente.
Aceste acte necesare sunt:
- actele de identitate ale moștenitorilor,
- certificat de deces al persoanei pentru care se face succesiunea,
- certificat de naștere și de căsătorie pentru soțul supraviețuitor (dacă este cazul),
- certificate de naștere și de căsătorie sau alte acte de identitate pentru moștenitori,
- acte de proprietate pentru bunurile lăsate moștenire,
- testamentul (dacă există),
- certificat de atestare fiscală care demonstrează că persoana decedată nu are datorii la bugetul local sau la bugetul de stat,
- certificat fiscal automobil,
- certificat acționar,
- carnete CEC, conturi, depozite bancare (extras de cont sau contract de depozit),
- act concesiune pentru locul de veci
- adeverință cu valoarea locului de veci, eliberată de Administrația Cimitirelor sau de Parohie.