Reclamă

Aproape jumătate dintre copiii care frecventează gimnaziul nu doresc să își continue studiile la liceu, arată un studiu realizat de World Vision România. Conform cercetării, patru din zece copii de gimnaziu își doresc să intre mai degrabă în câmpul muncii, în familie sau să urmeze cursuri de calificare profesională. De asemenea, o problemă semnificativă o reprezintă timpul necesar pentru a ajunge de la domiciliu la liceu, care afectează decizia de a continua studiile.

Studiul evidențiază că 41% dintre copiii de gimnaziu au luat decizia de a renunța la liceu. În mediul rural, situația este și mai delicată, unde 19% dintre copii nu primesc ajutor la teme, trăind în familii unde majoritatea adulților nu au mai mult de opt clase.

Raportul „Bunăstarea copiilor din mediul rural” din 2024 inițiat de World Vision România menționează că aproape jumătate dintre liceeni au nevoie de mai mult de o oră pentru a parcurge drumul dus-întors până la școală. Acest aspect reprezintă o piedică importantă în menținerea frecvenței școlare.

În plus, 49% dintre părinți sunt nemulțumiți de progresul academic al copiilor lor în ultimul an, accentuând necesitatea intervențiilor educaționale suplimentare. Ca răspuns la aceste provocări, fundația a relansat în 2025 proiectul „Educație pentru Bunăstare”, parte a programului „Vreau în clasa a 9-a”, dorind să reducă inegalitățile de șanse pentru elevii din zonele rurale.

Parte a proiectului, 110 elevi din 90 de comunități rurale din 12 județe au participat la activități educaționale. Un exemplu de beneficiu oferit de aceste activități a fost reliefat de un elev, Sebastian, care a spus: „Am participat la o activitate de educație financiară care a fost extrem de benefică și utilă. Am discutat despre diferența dintre nevoi și dorințe, ceea ce m-a ajutat să înțeleg mai bine cum să îmi prioritizez cheltuielile.”

Activitățile programului includ workshop-uri, webinarii, precum și sesiuni individuale, ateliere de lucru și focus grupuri axate pe sănătatea mentală, bunăstare și dezvoltare personală, în care sunt implicați și părinții și profesorii.

Mihaela Nabăr, Director-Executiv World Vision România, a declarat: „Prin intermediul programului „Vreau în clasa a 9-a”, World Vision România conturează un context specific educației non-formale, de învățare, dezvoltare și implicare civică și socială pentru adolescenții din mediile defavorizate, oferindu-le șansa de a-și continua studiile liceale.”


Reclamă

Share.
© 2025 Editura Substantial SRL – substantial.ro