Reclamă

Inflația a avut în ultimele luni efecte devastatoare provocând scumpiri mai ales în sectorul alimentar. Se pare că acest val nu se oprește nici în 2023. Anunțul vine direct din partea crescătorilor de ovine. Aceștia susțin că vor scumpi carnea de miel pe care românii o aveau pe mesele de Paște.

Carnea de miel a fost mai scumpă în 2022 cu 30 %

Încă din 2022, în apropierea Paștelui, carnea de miel avea prețuri care porneau de la 20 și ajungeau la 33 de lei per kilogram. Totul pentru că încă de anul trecut, crescătorii ovinelor au ridicat prețurile. Din cauza costurilor mai mari pe care le-au avut legat de asigurarea hranei animalelor, a producției, manipulării cărnii, etc. De asemenea, seceta a condus la o situație grea pe care fermierii au trebuit să învețe să o gestioneze.

Majoritatea dintre ei au restrâns semnificativ suprafața de pășune destinată hranei ovinelorTot acest cumul a dus la o scumpire în ceea ce privește carnea de miel cu 30 %.

În mod cert pentru buzunarele multor români, carnea de porc a fost destul de scumpă și în 2022. De altfel, prețul acesteia a fost peste media europeană. Se pare însă că și în 2023, prețul acesteia se va menține pe un trend ascendent.

Supermarketurile și măcelăriile „fac prețul” ?

Crescătorii de ovine confirmă că anul acesta carnea de miel se va scumpi din nou. Aceștia ar fi nevoiți să aibă un tarif de plecare mai ridicat din cauza costurilor de producție majorate la rândul lor. Mulți dintre fermieri susțin că nu își pot acoperi nici măcar cheltuielile dacă prețurile rămân la fel ca în 2023. De altfel, este de menționat faptul că în contextul socio-politic recent, inflația a făcut pagubă în bugetele tuturor, inclusiv ale producătorilor.

Dincolo de acest aspect, se mai adaugă și „cuvântul” retailerilor. Chiar dacă produsul propriu zis, respectiv carnea de miel, iese pe poarta fermei la prețul de 40 de lei per kilogram, în supermarketuri, aceasta va costa 50 sau chiar 55 de lei kilogramul.


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro