Un nou val de atacuri de phishing face ravagii, iar oficialii Transelectrica au emis o avertizare către consumatori. Atacurile, cunoscute sub denumirea de #SMishing, implică folosirea simbolurilor companiei și amenință abonații cu deconectarea de la alimentarea cu curent în cazul în care nu plătesc factura.
Operatorul național al rețelei electrice de înaltă tensiune subliniază că nu are rolul de furnizor de energie electrică și, prin urmare, nu emite facturi directe pe care abonații să le plătească.
Un nou val de atacuri de tip phishing face victime
Utilizatorii primesc mesaje SMS în care li se comunică că serviciile lor vor fi deconectate din cauza neplății facturii pentru energie electrică. În astfel de situații, recomandarea este să nu răspundeți solicitărilor.
Transelectrica SA este responsabilă de gestionarea rețelei electrice de înaltă tensiune la nivel național și nu are atribuțiile de furnizor de energie electrică. Prin urmare:
– Nu emite facturi pentru consumatorii casnici;
– Nu trimite somații de plată către consumatorii casnici.
Dacă primiți un astfel de mesaj care folosește identitatea Transelectrica, NU accesați link-ul!
România a devenit o țintă preferată pentru atacurile cibernetice, iar consumatorii trebuie să fie mai atenți ca niciodată. Atacurile de phishing sunt din ce în ce mai sofisticate și mai convincente, înșelând potențialele victime cu mesaje bine realizate.
Ce sunt atacurile cibernetice de tip phishing?
Atacurile de phishing sunt de obicei propagate prin mesaje-capcană trimise prin e-mail sau SMS și devin tot mai periculoase deoarece mesajele sunt concepute într-un mod cât mai credibil, astfel încât victimele pot fi ușor înșelate.
Specialiștii în securitate cibernetică recomandă să nu deschideți atașamentele din e-mailuri decât dacă sunteți siguri de sursa lor. Este important să instalați un program antivirus pe telefoanele mobile și calculatoare, astfel încât să scanați toate atașamentele deschise pentru a preveni infectarea cu programe malware.