Euroins, unul dintre cei mai mari vânzători de polițe RCA din România, a rămas fără autorizație de funcționare. Iată ce trebuie să știe clienții companiei în cazul unui accident auto? 

Potrivit deciziei Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), clienții Euroins au posibilitatea să denunțe contractele de asigurare încheiate cu compania și să recupereze primele de asigurare plătite proporțional cu perioada cuprinsă între momentul denunțării și cel al expirării duratei de valabilitate a contractelor. 

În cazul unui accident auto, compania a anunțat că orice persoană asigurată care va invoca un drept de creanță împotriva Euroins poate solicita deschiderea dosarului de daună la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), în conformitate cu prevederile articolului 12 din Legea nr.213/2015. Acesta este responsabil de administrarea polițelor existente în continuare și de gestionarea dosarelor de daună pentru clienții Euroins, cel puțin până la finalizarea procedurilor legale și a deciziei ASF. 

Ce trebuie să știe românii care au RCA la Euroins

Decizia ASF a venit după ce Euroins a eșuat în îndeplinirea cerințelor de solvabilitate și de capital necesare, conform reglementărilor europene Solvency II. Deși Euroins a anunțat că își va continua activitatea în România și că va lua toate măsurile necesare pentru a-și proteja clienții, cei care dețin polițe RCA la această companie ar trebui să ia în considerare alternativa de a-și încheia asigurarea cu alte companii de asigurări. 

Anunț important pentru clienții Euroins. Ce se întâmplă dacă fac accident, după decizia ASF

„Vă informăm că prin Decizia nr.262 a Autorității de Supraveghere Financiară din data de 17 martie 2023, a fost retrasă autorizația de funcționare a societății EUROINS ROMÂNIA ASIGURARE REASIGURARE S.A. 

Ca urmare a acestei decizii, asigurații societății au dreptul de a denunța contractele de asigurare încheiate cu EUROINS ROMÂNIA ASIGURARE REASIGURARE S.A., precum și dreptul de a recupera primele de asigurare plătite, în cadrul contractelor de asigurare, proporțional cu perioada cuprinsă între momentul denunțării și cel al expirării duratei de valabilitate a contractelor. 

De asemenea, orice persoană care invocă un drept de creanță împotriva EUROINS ROMÂNIA ASIGURARE REASIGURARE S.A., după producerea unor riscuri acoperite printr-o poliță de asigurare valabilă, între data retragerii autorizației de funcționare și cea a denunțării contractelor de asigurare, va putea solicita deschiderea dosarului de daună la Fondul de garantare a asiguraților (FGA), în acord cu prevederile art.12 din Legea nr.213/2015”, a transmis compania Euroins.