Reclamă

Anul 2023 va rămâne în istorie ca „anul 0” al descoperirii Inteligenței Artificiale (AI) ca instrument facil de creație la nivel global. În special, ChatGPT a devenit una dintre cele mai cunoscute soluții bazate pe AI, generând numeroase dezbateri privind rolul și locul inteligenței artificiale în societate.

Alături de ChatGPT, Bard și Bing au devenit subiecte centrale în industria AI, provocând temeri în rândul sute de mii de creatori de conținut și angajați din domeniul creativ, care se tem că vor fi înlocuiți de AI. Aceste temeri se referă la angajații din companii care oferă servicii de creare de conținut scris, audio, foto sau video.

Companiile folosesc deja AI

Chiar dacă autoritățile europene și americane au impus anumite reglementări, datele recente adunate de Comptia arată că AI este deja utilizată la scară globală. 35% dintre companii folosesc deja instrumente AI, 42% dintre ele iau în calcul utilizarea AI în viitorul apropiat, iar 38% dintre angajați se așteaptă ca AI să automatizeze parțial sau total joburile lor în 2023, conform Antena 3.

În plus, 13% dintre angajați cred că AI le va înlocui complet meseriile. De asemenea, 97% dintre utilizatorii de mobil folosesc sisteme de asistență vocală bazate pe AI, iar piața globală de AI a fost evaluată la 119 miliarde de dolari în 2022.

Angajații din industriile creative se tem că își vor pierde joburile din cauza IA. Ce spun specialiștii

În acest context, startup-ul românesc Penman, cu aproximativ 200 de freelanceri și creatori de conținut înregistrați în platforma lor, care oferă soluții de externalizare și administrare a proiectelor de conținut scris pentru companii mijlocii și mari, a efectuat o analiză a impactului dezvoltării sistemelor bazate pe AI în industria serviciilor creative.

Inteligența Artificială nu va înlocui oamenii

Conform analizei Penman, domeniul creării de conținut este unul în care AI nu va înlocui complet oamenii. Acest lucru se datorează dificultăților pe care AI le întâmpină în înțelegerea subtilităților culturale și a contextului specific. Deși AI-ul poate genera conținut automat și poate fi o sursă de inspirație, capacitatea de a produce creații originale și inovatoare rămâne o trăsătură specific umană.

În opinia lui Ovidiu Neag, co-fondator și CEO al Penman, AI va genera în viitor aproximativ 12 milioane de noi locuri de muncă, în afara celor pe care le va înlocui, ceea ce indică că există potențialul pentru o coexistență benefică între inteligența artificială și creativitatea umană.


Reclamă

Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro