Anchetatorii au recuperat sistemul de înregistrare a datelor de pe nava container Dali, implicată într-un incident grav în care a colizat cu o coloană a Podului Francis Scott Key, provocând prăbușirea unei secțiuni a acestuia în râul Patapsco, lângă portul Baltimore. Opt muncitori au fost aruncați în apă, doi dintre ei fiind salvați, în timp ce patru sunt încă dați dispăruți.
Investigația se axează pe cauzele pierderii de energie a navei înainte de impact. Jennifer Homendy, șeful National Transportation Safety Board (NTSB), a menționat că se examinează combustibilul navei pentru a determina dacă acesta ar putea fi contaminat, afectând funcționarea motorului.
Dezbaterea privind rezistența podului, finalizat în 1977 pentru nave mult mai mici decât Dali, și măsurile de protecție inadevate sunt și ele în centrul investigației. Pilonii podului nu aveau redundanță, ceea ce înseamnă că prăbușirea doar unei secțiuni ar putea duce la colapsul întregului pod, o practică de construcție nerecomandată în prezent. Se pune sub semnul întrebării dacă măsurile de protecție existente, precum bariere și apărători suplimentare, ar fi putut preveni incidentul.
Declarațiile oficialilor și experților subliniază complexitatea situației și provocările în design-ul și mentenanța infrastructurii critice în fața schimbărilor tehnologice și utilizării acestora. David Knight de la Instituția Inginerilor Civili a relevat că din acest tragic eveniment vor fi extrase învățăminte prețioase pentru construirea unor poduri și mai sigure în viitor.
Investigația în desfășurare vizează elucidarea tuturor aspectelor care au condus la acest dezastru și identificarea măsurilor necesare pentru prevenirea unor asemenea incidente pe viitor.