Reclamă

Se apropie ora. Din 2024, nu va mai fi gratuit să călătorești în Europa. Sistemul ETIAS de scutire de viză va permite intrarea în țările UE începând de la $7.70.

O schimbare majoră pentru turismul mondial

După cum sugerează numele, nu este o viză – este un sistem pentru vizitatorii din țări care nu necesită vize pentru a intra în Europa, pentru a-și înregistra vizitele. Cei care au nevoie de vize în prezent, vor avea nevoie în continuare de ele.

Mulți cetățeni americani par șocați de această mișcare, dar ar putea fi surprinși să afle că sistemul ETIAS este modelat după programul de scutire de viză ESTA, introdus în 2009 de Statele Unite. Și, desigur, cetățenii multor țări au nevoie de vize „adevărate” pentru țările UE – un proces costisitor și care consumă timp.

Ce este ETIAS și cum funcționează?

ETIAS se va alătura taxelor de cazare și „taxelor turistice” care sunt deja percepute în jurul Europei. Dar când va intra în vigoare?

Inițial programat să înceapă în mai 2023, ETIAS a fost amânat de mai multe ori – dar acum pare a fi pe drumul cel bun pentru lansarea în 2024.

Cine are nevoie de autorizarea ETIAS? Cetățenii celor aproximativ 60 de țări non-UE care nu au nevoie în prezent de viză pentru UE – cum ar fi Statele Unite, Marea Britanie, Japonia, Singapore și Emiratele Arabe Unite. Rezidenții UE sunt scutiți, indiferent de naționalitate.

Cum va funcționa? ETIAS va fi gestionat în mod similar cu programul ESTA al Statelor Unite. Călătorii trebuie să ceară permisiunea de a intra în UE înainte de călătoria lor printr-un proces online simplu.

Va costa 7 euro ($7.70) și va acoperi intrări multiple timp de trei ani, sau până când expiră pașaportul – oricare vine primul. Asta e mai ieftin decât un ESTA, care costă $21 pentru doi ani.

Taxe turistice în Europa

Majoritatea orașelor din Europa continentală acum percep o „taxă turistică” pentru vizitatorii care stau peste noapte. Taxele merg în general către serviciile publice afectate de vizitatori, cum ar fi colectarea gunoiului și curățenia străzilor.

 

Un exemplu popular este regiunea italiană care impune restricții asupra turiștilor. Taxele variază, dar sunt de obicei câteva euro adăugate la nota de plată la sfârșitul șederii tale, deși uneori trebuie plătite în numerar.

Pasagerii de croazieră și taxele

Buna întrebare! Croazierele sunt notorii pentru impactul negativ asupra mediului și a orașelor care sunt înghițite de pasageri în zilele de port. Unele orașe au reacționat implementând taxe de sosire pe pasagerii de croazieră.

Sunt și orașe care percep mai mult decât altele? Da – în principiu, cu cât locul este mai popular, cu atât vei plăti mai mult.

Și nu este vorba doar de navele de croazieră care percep taxe pentru sosirea pe mare. Italia are „contributo di sbarco” sau contribuție de debarcare pe care pasagerii non-rezidenți trebuie să o plătească la sosirea pe insule.

Articolul se încheie cu o notă despre taxa de intrare în Veneția, care a fost amânată de mai multe ori și este acum programată pentru 2024.

Cu toate acestea, această taxă este doar pentru excursioniști, care se presupune că formează 90% din numărul de vizitatori.

Această nouă abordare poate ridica multe semne de întrebare pentru călători, dar este esențială pentru a înțelege noile reglementări și pentru a planifica în consecință. Cu pregătirea adecvată, călătoria în Europa poate fi încă o experiență plăcută și accesibilă


Reclamă

Share.

Mircea Becheanu, un jurnalist cu o carieră de peste două decenii, este renumit pentru reportajele sale incisive și analizele aprofundate ale evenimentelor politice și sociale. Dedicația sa pentru jurnalismul de calitate și integritatea profesională l-au transformat într-o voce respectată și influentă în media.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro