GSP Neptun a reuşit aducerea navei Quuen Hind la mal, navă scufundată cu 14.000 de oi la bord în luna noiembrie. Acum, începe operaţiunea de scoatere a leşurilor de oi moarte care s-au aflat în tot acest timp pe vapor.
Oile aflate în stare avansată de putrefacţie vor fi descărcate pe o barjă și de acolo, încărcate în containere specializate, cu care vor fi transportate la un centru de incinerare din județul Tulcea.
”Se va efectua numărarea și introducerea cadavrelor în recipiente etanșe, marcarea și identificarea vizibilă a recipienților și fiecare recipient va trebui să aibă vizibil numărul de capete. Capetele fără crotalii vor fi puse deoparte și încărcate separat. Descărcarea începe cu puntea superioară”, a anunțat șeful DSV Constanța, Marian Avram, în ședința Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, întrunită la prefectură. Fiecare transport spre firma de incinerare din județul Tulcea va fi însoțit de jandarmi, fiind aprobat de DSVSA Constanța.
Din datele analizate de autorități, la bordul navei trebuie să mai fie aproximativ 14.300 de oi. Numărul ar putea fi mult mai mare, mai ales că scafandrii care au verificat interiorul navei au găsit punți suplimentare. Rămâne problema apelor reziduale care umplu în acest moment magaziile de marfă ale navei și nu au curs în mare. Potrivit inspectorului Aurelian Caraiani, de la Apele Române, ”sunt ape rămase chiar și acum după procesul de ranfluare, care nu s-au mai deversat, au rămas acolo și, obligatoriu, nu pot fi deversate în acvatoriu”.
De altfel, Apele Române au solicitat conducătorilor Portului Midia să găsească o soluție de preluare a apelor reziduale din nava, care au o încărcătură microbiologică trecută de normal. ”Apele care au rămas în nava vor fi transferate în tancurile barjei GSP BigFoot 2, care vor fi decontaminate cu substanțe specifice”, a declarat directorul tehnic al Portului Constanța, Florin Goidea.