Agenția antitrust din Italia a demarat o investigație asupra companiei Infinite Styles Services CO, care operează Shein, acuzând site-ul și aplicația de inducere în eroare cu privire la producția și sustenabilitatea articolelor de îmbrăcăminte. Autoritățile susțin că în platformele Shein se fac afirmații de mediu „generice, vagi, confuze și/sau înșelătoare”, potrivit News.ro.
Shein, care are sediul pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa în Dublin, a declarat că este „gata să coopereze deschis cu autoritățile italiene relevante, oferind sprijinul și informațiile necesare pentru a răspunde oricăror întrebări”.
Ancheta face parte dintr-un val de investigații în Europa privind afirmațiile înșelătoare ale companiilor despre sustenabilitatea produselor, pe fondul noilor reglementări ale Uniunii Europene care vizează combaterea spălării ecologice. Agenția italiană a atras atenția că prezentarea colecției „evoluSHEIN” a Shein poate induce în eroare consumatorii cu privire la utilizarea țesăturilor „verzi” și nu indică faptul că articolele nu sunt reciclabile.
În plus, autoritățile italiene au menționat că angajamentul declarat de Shein față de decarbonizare este contrazis de creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră, conform rapoartelor de sustenabilitate din 2022 și 2023.
Shein este cunoscută pentru confecțiile sale ieftine și se confruntă cu controverse legate de tratamentul lucrătorilor și impactul asupra mediului, mai ales în contextul unei posibile listări la bursa din Londra.
Conform reglementărilor Uniunii Europene anti-greenwashing, companiile nu pot face afirmații vagi de mediu, cum ar fi „eficiente din punct de vedere energetic” sau „prietenoase cu mediul”, fără a oferi dovezi în susținerea acestora.
„Trecem printr-o perioadă ecologică de corectare a reclamațiilor, în care companiile fie vor fi investigate și amendate, fie vor pleca și vor obține date pentru a susține și a comunica cu exactitate afirmațiile specifice”, a declarat Abbie Morris, CEO Compare Ethics.
Organismul antitrust italian, care se ocupă de protecția consumatorilor și de problemele concurențiale, a deschis de asemenea investigații asupra Google, Armani și Dior. În conformitate cu legislația italiană, companiile care încalcă drepturile consumatorilor riscă amenzi între 5.000 de euro și 10 milioane de euro.