Reclamă

Aeroporturile din lume, aglomerate în perioada sărbătorilor: Drepturile călătorilor în cazul întârzierilor sau anulărilor de zboruri

Perioada sărbătorilor de iarnă duce la aglomerarea aeroporturilor din întreaga lume, milioane de călători confruntându-se cu teama că zborurile lor ar putea fi întârziate sau anulate. Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) subliniază că pasagerii pot beneficia de mese, băuturi și cazare în astfel de cazuri, iar despăgubirile pot ajunge până la 600 de euro.

Întârzierile și anulările de zboruri sunt motive de îngrijorare pentru mulți români care călătoresc în perioada sărbătorilor. O pasageră declară: „În Germania merg, la părinții mei, în vacanță. Mi-e teamă să nu aibă întârzieri, pentru că data trecută când am mers am avut undeva la 2-3 ore.” Alții afirmă că sunt conștienți de posibilitatea recoltării de despăgubiri: „Știu că putem apela la niște firme, care să ne ajute să recuperăm niște despăgubiri”, spune o doamnă.

Problemele cauzate de modificarea orelor de plecare sunt, de asemenea, frecvente. „Tot timpul îmi e frică să nu se schimbe ora de plecare a avionului, pentru că acum doi ani mi-am cumpărat biletul cu două luni înainte și au uitat să îmi trimită mail că s-a schimbat ora de plecare”, povestește un alt călător.

Elena Moise, consilier al Centrului European al Consumatorilor, recomandă precauție: „Consumatorii nu trebuie să se lase influențați de ofertele de preț redus, trebuie să verifice cu atenție data zborului rezervat și dacă bagajul este inclus sau nu în prețul biletului.”

În caz de întârziere, drepturile pasagerilor includ despăgubiri a căror valoare variază în funcție de distanța zborului și durata întârzierii. Ioana Corneev explică faptul că, pentru o distanță mai mică de 1.500 km și o întârziere de peste 3 ore, despăgubirea este de 200 de euro, crescând până la 600 de euro pentru zboruri și întârzieri mai mari.

Aeroportul Otopeni se așteaptă la o creștere de 10-15% a numărului de pasageri în perioada sărbătorilor. Teo Postelnicu, purtător de cuvânt al aeroportului, menționează: „Este o creștere pe care o așteptăm și pe care am previzionat-o. De altfel, la finalul lunii noiembrie aveam deja trafic mai mare decât am avut pe tot anul trecut.”

În caz de anulare a zborului, companiile aeriene sunt obligate să restituie banii pasagerilor sau să le ofere un zbor alternativ. De asemenea, călătorii au dreptul la acoperirea cheltuielilor pentru mese și cazare pe durata așteptării în aeroport.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro