Toate aeroporturile din Coreea de Sud sunt nevoite să instaleze camere de detectare a păsărilor și radare termice până în 2026, ca urmare a accidentului aviatic din decembrie anul trecut, în care au pierit 179 de persoane. Investigațiile în curs indică faptul că impactul cu păsări și o structură de beton de la capătul pistei au jucat un rol crucial în dezastru.
Accidentul, cel mai grav de pe teritoriul sud-coreean, a implicat un avion Boeing 737-800 al companiei Jeju Air. Anchetatorii au găsit pene și pete de sânge pe ambele motoare ale aeronavei, confirmând astfel ipoteza unei coliziuni cu păsări. În plus, se va investiga și influența structurii de beton în exacerbarea impactului.
Ministerul responsabil a declarat într-un comunicat că „radarele de detectare a păsărilor vor fi instalate în toate aeroporturile pentru a îmbunătăți detectarea timpurie a păsărilor și capacitățile de răspuns ale aeronavelor.” Este planificată și dotarea tuturor aeroporturilor cu camere de termoviziune, în condițiile în care doar patru aeroporturi sud-coreene beneficiază în prezent de astfel de echipamente.
Locurile care atrag păsările, inclusiv gropile de gunoi, vor trebui să fie îndepărtate din proximitatea aeroporturilor. Această măsură vine după ce șapte aeroporturi sud-coreene au fost revizuite și și-au adaptat zonele de siguranță ale pistelor, ca parte a unui program național de securitate aeriană.
Accidentul a avut loc pe 29 decembrie, când avionul a decolat din Bangkok și avea ca destinație Aeroportul Internațional Muan. În jurul orei locale 08:57, turnul de control a avertizat echipajul despre „activitatea păsărilor”, iar două minute mai târziu, pilotul a raportat o coliziune cu o pasăre și a cerut permisiunea de a ateriza de urgență. Aeronava a aterizat pe burtă, a depășit pista și a explodat în urma coliziunii cu structura de beton.
Raportul preliminar arată că datele de zbor și înregistrările din cabina de pilotaj au încetat să mai funcționeze cu patru minute înainte de impact. Dintre cei 179 de pasageri cu vârste între 3 și 78 de ani, doar doi membri ai echipajului de cabină au supraviețuit.