Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat cu 10.000 de lei Aeroportul Internațional Henri Coandă din cauza temperaturii ambientale peste limita normală în terminalele Plecări și Sosiri, determinate de defecțiuni la sistemul de ventilație, informează ANPC printr-un comunicat.

„În urma apariției în spațiul public a unor informații care semnalau defecțiuni la sistemul de ventilație din Aeroportul Internațional Henri Coandă și a temperaturilor caniculare din aceste zile, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Națională de Aeroporturi București. Verificările au confirmat existența unei temperaturi ambientale peste limita normală, respectiv între 24-31 grade Celsius în zonele terminalelor Plecări și Sosiri, precum și în saloanele din zona internațională Schengen și non-Schengen. Ca atare, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni: amendă contravențională în cuantum de 10.000 lei; măsura remedierii deficienței, în termen de 48 de ore”, se menționează în comunicat.

Miercuri, Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a anunțat, printr-un comunicat, că sistemul de climatizare al Aeroportului Internațional Henri Coandă a fost afectat de o avarie importantă, în special, zona de îmbarcare.

„Ca urmare a suprasolicitării generate de temperaturile caniculare din ultima perioadă, sistemul de climatizare al aeroportului Henri Coandă a fost afectat de o avarie importantă. A fost afectată, în special, zona de îmbarcare (‘Finger’). CN Aeroporturi București a luat măsurile care se impun atât pentru remedierea avariei, cât și pentru suplimentarea cu noi echipamente, ce vor fi instalate provizoriu în cel mai scurt timp. În acest moment, sunt în curs de reamenajare și spațiile comerciale, care vor fi dotate cu sisteme de climatizare proprii”, se menționa în comunicat.

Pe de altă parte, în ceea ce privește întârzierile sau anulările de zboruri cu care pasagerii aerieni s-au confruntat în ultimele zile, companiile aeriene au informat ANPC că aceste probleme sunt generate de o situație la nivelul spațiului aerian european, grav afectat din cauza problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare cauzate de fenomene meteorologice multiple și simultane care au avut loc în întreaga Europă.

„Într-o singură zi, de exemplu, spațiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condițiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste trei ore, ceea ce a dus la anularea și reprogramarea zborurilor”, subliniază reprezentanții autorității.

ANPC recomandă pasagerilor, în aceste condiții, să se informeze permanent cu privire la condițiile meteorologice din țara de destinație, ca și din cea de plecare și să țină legătura cu companiile aeriene.

„Conform atribuțiilor, ANPC monitorizează atent atât operatorii economici de transport aerian, cât și companiile aeroportuare, astfel încât drepturile consumatorilor să fie respectate. Atunci când considerați că acestea v-au fost încălcate, încercați o soluționare amiabilă cu operatorul economic, iar când acest lucru nu este posibil, apelați la ANPC în situația operatorilor de transport aerian cu sediul în România sau la Centrul European al Consumatorilor din România, pentru operatorii de transport aerian care au sediul social pe teritoriul Uniunii Europene conform competențelor”, recomandă Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC, citat în comunicat.