Începând cu anul viitor, Volkswagen nu va mai vinde mașini cu motoare pe combustie în această țară.

În schimb, se va concentra pe vânzarea modelelor electrice din gama ID. Această decizie vine în urma succesului înregistrat de SUV-ul ID.4, care a devenit al doilea cel mai bine vândut model din Norvegia, după Tesla Model Y.

„Rămas bun” de la mașinile pe bază de combustibili fosili

Ulf Tore Hekneby, directorul grupului norvegian Møller, a anunțat că ultimul Golf pe bază de combustibili fosili va fi comandat spre sfârșitul acestui an. Aceasta marchează sfârșitul unei ere și începutul unei noi ere, în care Volkswagen va fi mai mult parte a soluției, nu parte a problemei.

Volvo Cars a anunțat că, începând cu începutul anului 2024, va scoate din producție mașinile cu motoare pe motorină și își va concentra eforturile pe producția de mașini electrice. Aceasta face din Volvo Cars unul dintre primii producători auto tradiționali care fac acest pas.

Adio mașini pe benzină și motorină! Se schimbă legea în această țară

Compania suedeză, controlată de grupul auto chinez Geely, și-a propus să realizeze tranziția completă către producția de mașini electrice până în 2030.

În anul 2019, majoritatea automobilelor vândute de Volvo în Europa erau modele diesel. Cu toate acestea, anul trecut, doar 8,9% din vânzările constructorului suedez au fost modele diesel. În schimb, în august 2023, 33% dintre automobilele vândute de Volvo au fost modele complet electrice sau hibride.

Planuri de extindere a producției

Volvo Cars are în prezent două uzine în Europa, una în Suedia și una în Belgia. În următorii ani, compania intenționează să construiască o a treia fabrică în Slovacia, pentru a-și îndeplini ținta de producție de 1,2 milioane de vehicule pe an. Jumătate dintre acestea vor fi automobile electrice.