Un accident aviatic devastator, soldat cu moartea a 179 de persoane din cele 181 de la bord, a avut loc în Coreea de Sud, după ce aeronava Boeing 737-800 al companiei Jeju Air a lovit o pasăre, potrivit experților în aviație. Incidentul a avut loc după ce avionul a pierdut puterea la cel puțin un motor și a suferit o defecțiune hidraulică, situație care i-a forțat pe piloți să încerce o aterizare de urgență.
Aeronava se afla pe punctul de a ateriza pe pista 01 a aeroportului Muan, dar a abandonat aterizarea după ce transmisia automată de date a fost întreruptă la aproximativ 275 de metri deasupra solului. Echipajul a declarat situație de urgență și a trebuit să încerce o nouă aterizare pe pista 19, orientată nord-sud. Potrivit analizei inițiale, piloții ar fi trebuit să retragă flapsurile și trenul de aterizare în timpul manevrei, dar nu au reușit să facă acest lucru din cauza defecțiunilor hidraulice.
Comandantul de zbor Denis Davidov, pilot de Boeing 737-800, a declarat: „Se pare că au avut sistem hidraulic pentru a desfășura un inversor, dar fără flapsuri sau tren de aterizare… Ca pilot al aceluiași tip de avion, este foarte ciudat”. Piloții au aterizat aeronava fără a folosi flapsurile și frânele de viteză, iar avionul a atins solul cu motoarele și burta carlingii, la jumătatea pistei. În timpul acestui proces, piloții nu au avut control direcțional asupra avionului, ceea ce a dus la coliziunea cu o instalație întărită cu beton, parte a sistemului de aterizare asistat de instrumente.
Geoffrey Thomas, editor al Airline News, afirmă: „Lovirea unei păsări nu este neobișnuită, problemele cu trenul de rulare nu sunt neobișnuite. Loviturile de păsări se întâmplă mult mai des, dar, de obicei, ele nu cauzează singure pierderea unui avion.” Reamintim că, în trecut, accidente similare au fost cauzate de fracturi ale paletelor turbinei motorului, care au condus la defecțiuni hidraulice complete.
Această tragedie subliniază vulnerabilitățile existente ale avioanelor cu motor cu reacție în fața loviturilor de păsări, un exemplu notabil fiind incidentul din 2009, când căpitanul Chesley „Sully” Sullenberger a reușit să aterizeze în siguranță pe râul Hudson după o coliziune similară.
Investigațiile continuă pentru a stabili toate detaliile în legătură cu această catastrofă aviatică gravă, considerată cea mai mare din istoria Coreei de Sud.