A doua simulare a examenelor naționale pentru elevii din Iași în speranța unor rezultate mai bune

Aproape 12.000 de elevi de clasele a VIII-a și a XII-a din Iași participă pentru a doua oară la simularea examenelor naționale, în încercarea de a îmbunătăți rezultatele obținute inițial. La prima simulare, doar 47% dintre participanți au reușit să obțină note de trecere. Simularea curentă începe cu proba de Limba Română, unde elevii s-au confruntat cu textul narativ, spre surprinderea unora care anticipau poezia.
“Mă așteptam sa pice din nou poezie, nu știu de ce am avut o presimțire, dar ce să vezi, a picat text narativ. Sper acum să iau o notă de trecere,” spune un elev. Unii elevi recunosc dificultatea de a distinge între autori și admit confuzii: “Sunt foarte multe esee de învățat, autorii sunt foarte ușor de confundat,” mărturisește altul.
Statisticile anterioare arată o performanță scăzută a elevilor din mediul rural, unde 80% dintre participanții la simularea precedentă au înregistrat note sub cinci. Antonina Bliort, purtător de cuvânt al ISJ Iași, evidențiază vulnerabilitatea elevilor în contexte de criză: “E o situație pe care am identificat-o cumva poate la jumătatea perioadei pandemice și ceea ce s-a spus atunci ca elevii care sunt vulnerabili devin și mai vulnerabili în perioade de criză s-a confirmat.”
Participarea la această a doua simulare este semnificativă, cu aproximativ 85% dintre elevii de liceu și 95% dintre cei eligibili pentru Evaluarea Națională alegând să se înscră. Obiectivul principal al acestui demers este îmbunătățirea performanțelor elevilor și pregătirea lor mai eficientă pentru examenele naționale viitoare.
Conținutul publicat pe substantial.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨