Aproape 12.000 de elevi de clasele a VIII-a și a XII-a din Iași participă pentru a doua oară la simularea examenelor naționale, în încercarea de a îmbunătăți rezultatele obținute inițial. La prima simulare, doar 47% dintre participanți au reușit să obțină note de trecere. Simularea curentă începe cu proba de Limba Română, unde elevii s-au confruntat cu textul narativ, spre surprinderea unora care anticipau poezia.

“Mă așteptam sa pice din nou poezie, nu știu de ce am avut o presimțire, dar ce să vezi, a picat text narativ. Sper acum să iau o notă de trecere,” spune un elev. Unii elevi recunosc dificultatea de a distinge între autori și admit confuzii: “Sunt foarte multe esee de învățat, autorii sunt foarte ușor de confundat,” mărturisește altul.

Statisticile anterioare arată o performanță scăzută a elevilor din mediul rural, unde 80% dintre participanții la simularea precedentă au înregistrat note sub cinci. Antonina Bliort, purtător de cuvânt al ISJ Iași, evidențiază vulnerabilitatea elevilor în contexte de criză: “E o situație pe care am identificat-o cumva poate la jumătatea perioadei pandemice și ceea ce s-a spus atunci ca elevii care sunt vulnerabili devin și mai vulnerabili în perioade de criză s-a confirmat.”