Astăzi, în Gara de Nord din București a sosit primul tren electric produs de Alstom, marcând o premieră în țara noastră. Acest tren va intra în circulație pe rutele București – Brașov și București – Constanța la sfârșitul acestui an.

Testele pentru punerea în circulație vor fi efectuate în următoarea perioadă cu scopul de a asigura siguranța și eficiența transportului feroviar. În acest sens, ramă nouă, achiziționată de la Alstom, va fi supusă testelor în poligonul CFR Infrastructură de la Făurei și de asemenea pe linia ferată București – Constanța.

Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor, a subliniat importanța obținerii avizelor și autorizațiilor pentru ca trenul să poată circula în timp util pe liniile București-Constanța și București-Brașov. Termenul limită până căruia acest prim tren trebuie să intre în serviciul de transport CFR Călători este 31 decembrie pentru a nu pierde finanțarea europeană de 70 de milioane euro din POIM 2014-2023.

Noul tren electric, achiziționat de România și produs de Alstom, este echipat cu facilități speciale pentru a satisface cerințele pasagerilor. Printre acestea se numără spații special amenajate pentru biciclete și pentru bagaje voluminoase, oferind astfel mai mult confort și accesibilitate. Trenul este compus din 6 vagoane, oferind un total de 251 de locuri.

A ajuns primul tren electric în Grada de Nord din Capitală. Rutele pe care va circula wikipedia

Primul tren electric din România

Compania CFR Călători a depus singura ofertă la contractul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru operarea primelor 12 trenuri cumpărate de la Alstom. Aceste trenuri vor fi operabile pentru o perioadă de 5 ani.

Alte 25 de trenuri vor fi aduse treptat în România în următorii ani, în cadrul unui contract de 2,4 miliarde de lei. Aceste trenuri vor deservi rutele București – Călărași – Constanța, București – Giurgiu – Ruse, Timișoara – Arad – Oradea – Zalău – Cluj Napoca – Baia Mare, Cluj Napoca – Târgu Mureș – Miercurea Ciuc – Sfântu Gheorghe și Brașov – Ploiești – București.

În plus față de trenurile Alstom, compania PESA din Polonia va livra ARF în următorii ani 20 de trenuri de lung parcurs InterRegio. Acest contract face parte din planurile de modernizare a transportului feroviar în România și are o valoare de 2 miliarde lei.

De asemenea, Alstom și Pesa concurează pentru un alt contract în valoare de 4,2 miliarde lei pentru 62 de trenuri regionale, dar acesta se află momentan în dispută la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.