În mod cert viața romanilor după câteva săptămâni de izolare va arată complet diferit, cel puțîn pentru o perioada. Multe dintre restricții au făcut că pentru mulți distanțarea socială să fie chiar o obișnuință. Psihologii sunt de părere că frică de îmbolnăvire va persistă printre noi încă o bună perioada de timp. De aici însă o serie de schimbări care vor ține încă destul de mult în loc economia. Una dintre principalele ”tabieturi” schimbate odată cu ultimele săptămâni este în mod cert frică de a călători și implicit de a pleca în vacanță. Acest fenomen a fost invocat în ultima perioada atât de operatori din sectorul transporturilor cât și de operatorii din turism.
„Pentru prima lună după redeschidere am încurajat hotelierii să vină cu reduceri și pachete atractive care să convingă turiștii să călătorească.” declara online marketing expertul Rita Szilvester.
Operatorii din turim sunt însă dispuși să facă eforturi pentru a trece peste acest sezon. Mulți dintre aceștia au declarat că iau în calcul inclusiv să micșoreze tarifele. Chiar dacă un procent destul de mare dintre românii care și-au rezervat vacanțe nu au decis până acum să le anuleze, reticență încă există. Deși au înregistrat până în prezent pierderi uriașe, reprezentanții din turism se ambiționează să zărească lumina de la capătul tunelului.
” Tinând cont de faptul că afacerile în turism sunt în jur de 5 miliarde pe an de euro şi acum sunt, împărţit la 12 luni, undeva în jur de 500-600 de milioane pe lună.’ a declarat dragoș Răducan, Prim-vicepreședinte FPTR.
Și modul în care vom face cumpărăturile va arată diferit.. Ultimele săptămâni i-au adus pe mulți dintre români în situația de a găti mai mult. Astfel, opțiunile alimentare s-au schimbat destul de mult. Un alt obicei ce va suferi modificări este modul în care ne petrecem timpul liber.