Reclamă

Noile modificări legislative vor intră în vigoare din 16 mai, iar acestea îi vizează în mod direct pe agențîi economici. Astfel, de la această dată, marile magazine nu vor mai afișa la raft dacă produsul provinde din România sau nu. Acest fapt va face că produsele să fie greu de indentificat.

De asmeenea, termenul de 30 de zile alocat comerciantului de a plăti producătorului marfă a fost anulat.Celălalt termen, respectiv care privește produsele proaspete ce necesitau achitarea în termen de 7 zile a produselor proaspete a trecut la termenul de 14 zile lucrătoare.

Totodată, luna februarie a acestui an erau publicate măsurile în urmă cărora marile magazine erau scutite de unele obligațîi.  Schimbările vizau carnea, ouăle, lactatele , fructele și legumele, mierrea de albine și produsele apicole dar și produsele de panificație.

Mai exact, pentru aceste cazuri comercianțîi nu mai erau obligați să  le achiziționeze în proporție de 51% de la raftul alimentar scurt, respectiv de la producătorii autohtoni.

Totodată dispare și obligația agenților economici de a acordă spațîi speciale pentru standurile de produse românești.

”Comerciantul poate acordă, prin înț̦elegerea pă̆rților, spaţ̦îi distincte de expunere şi semnalizare la raft pentru fiecare produs alimentar, în funcție de țară de origine.” se arată în noile măsuri.

De menționat este că dispare și eticheta de carne comercializată pe teritoriul României unde era specificată proveniență.

Această obligație era în vigoare conform unei legi adoptate în Parlament în 2016. Este aplicată pentru comercianțîi cu  o cifra de afaceri anuală de peste 2 milioane de euro, cu echivalentul în lei.

în urmă modificărilor cumpărătorul nu este neapărat afectat,  dezavantajul este de partea prorucatorilor locali care nu vor mai fi încurajați.

Singurul mod de a sprijini muncă producătorilor autohtoni este să ne îndrepta atenția și spre aceștia atunci când alegem cumpărăturile din piață.


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro