Izolarea și distanțarea socială au schimbat puțin specificul căutărilor pe care le fac românii pe internet. Se pare că statul acasă a schimbat mentalitatea și aria de interese a celor mai mulți, după cum a descoperit o agenție de marketing digital, care a contorizat curiozitățile românilor de când s-au instituit măsurile restrictive dictate de pandemia cu COVID-19.
În urma unei analize a celor mai frecvente căutări pe Google specialiștii au descoperit ce întrebare i-a frământat cel mai tare pe conaționalii noștri, în această perioadă dificilă, pentru toată lumea. Se pare că cea mai mare dilemă a românilor a fost „de ce nu se găsește drojdie”, sau cum se poate face maia de casă și la ce folosește, căutări care au crescut de 1.000 de ori. De la brutărie, românii, prudenți, au trecut la produse sanitare, astfel că dezinfectantul de mâini a fost de peste 400 de ori mai căutat, iar alcoolul sanitar de aproape 200 de ori.
Trecând peste aceste probleme lumești, românii au ajuns și la unele mai profunde, legate de spiritualitate și, în căutarea unor răspunsuri concrete privind perioada pe care o traversăm, au dat search după profețiile lui Antonia Boca, privind pandemia. Alții, la fel de preocupați de sănătatea spirituală, au căutat slujbe online. Au fost și oameni care nu-și găseau liniștea, pentru că nu știau de ce bat clopotele la ora 12.00, așa că au apelat la celebrul motor de căutare, pentru a se lumina.
Cei cu suflet de artist au căutat cum se pot face poze interesante din casă, trandafiri din lumânări, sau curcubeie perfecte, dar au existat și români mai pragmatici interesați doar să afle cum își pot amenaja biroul acasă, sau cum se pot tunde singuri.
Și cum singurătatea nu priește nimănui, mulți bărbați au continuat să-și caute o parteneră chiar și în izolare, tastând „femei singure care caută bărbați”.