Oameni obișnuiți, persoane publice și chiar celebrități au devenit victime în schema Nordis, se arată într-un reportaj Digi24. Mai mulți fotbaliști cunoscuți, inclusiv de la echipa națională, sunt pe lista celor care au de recuperat peste un milion de euro de la compania condusă de Vladimir Ciorbă.
Printre cei păgubiți se numără atacantul George Pușcaș, care a depus două cereri de creanță, după ce a constatat că investițiile sale nu au fost respectate. Acesta are de recuperat peste un milion de euro. Fostul fotbalist Florin Gardoș are de primit 170.000 de euro, iar Adrian Ropotan a cerut restituirea unui avans de 5.000 de euro. Digi24 nu a reușit să obțină un punct de vedere de la aceștia, până la publicarea reportajului.
Pe lista păgubiților se află și soțul Ioanei Băsescu, cu o investiție de peste 23.000 de euro. Ioana Băsescu, fiica fostului președinte al României, este suspectată de sprijinirea grupului infracțional, viața ei profesională ca notar fiind acum în atenția procurorilor. Soțul ei nu a dorit să comenteze pe acest subiect, invocând ancheta în desfășurare.
Direcția Generală Regională de Finanțe București este de asemenea pe lista celor care au de recuperat sume considerabile, în valoare de 16 milioane de euro. Printre firmele păgubite se numără una imobiliară din Iași, care a pierdut peste 8 milioane de euro, și alta din București, cu o datorie de 7 milioane de euro.
În acest scandal, se pare că Nordis a păgubit aproape 1.200 de persoane fizice și juridice, suma totală a creanțelor ridicându-se la peste 182 de milioane de euro. Victimele schemei au achiziționat apartamente pe care nu le-au primit sau nu au primit banii pentru chirie.
Un caz cutremurător este al unui bărbat grav bolnav, care a investit 75.000 de euro într-un apartament și nu a reușit să recupereze suma. Acesta a încercat insistent să obțină banii înapoi, apelând la bunul simț al reprezentanților Nordis, fără succes însă.
Laura Vicol și Vladimir Ciorbă au fost arestați preventiv pentru 30 de zile în dosarul Nordis. Procurorii DIICOT menționează în referatul lor o „atitudine cinică” a acestora, arătând nepăsare față de clienții cu probleme medicale care solicită restituirea banilor pentru tratamente.