Daniel David, ministrul Educației, a adus clarificări cu privire la noile propuneri de modificare a curriculumului liceal, aflate în dezbatere publică. Ministrul a subliniat că planurile-cadru nu vor elimina nimic, toate temele legislative trebuind să fie logic conectate.
„Faptul că le-am pus în dezbatere nu înseamnă că lucrurile sunt decise,” a afirmat ministrul despre reformele propuse, prevăzute a fi finalizate între aprilie și mai. Eventualele modificări, cum ar fi introducerea unităților de învățare a gramaticii ca parte integrantă a limbii române, ar putea fi implementate începând cu anul școlar 2026-2027. „Este important să avem gramatica unitate de învățare, fiindcă face parte din identitatea noastră națională”, a adăugat el.
În cadrul dezbaterilor, se va analiza posibilitatea ca deciziile privind orele de latină să fie luate la nivel școlar și nu impuse de minister. „Latina nu înseamnă că nu se poate face, dacă școala, elevii și părinții decid aceasta,” a precizat David.
Ministrul a discutat și despre introducerea în programa școlară a istoriei comunismului și a Holocaustului, acestea fiind deja legiferate: „Avem prin lege cele două discipline, nu sunt propuse în timpul dezbaterilor pentru că am dorit noi,” a spus el. Aceste subiecte ar putea constitui unități de învățare incluse în studiul general al istoriei.
Daniel David a clarificat recentele controverse referitoare la Istoria și Geografia din structura trunchiului comun, subliniind că acestea rămân incluse în planurile-cadru și pot fi studiate în cadrul curriculumului de specialitate, afirmând că „faptul că iese Geografia din trunchiul comun în clasele XI și XII înseamnă că rămâne totuși, în curriculum de specialitate.”
Dezbaterea vizează și o mai mare personalizare a educației preuniversitare, oferind elevilor oportunitatea de a alege anumite materii opționale, cum ar fi biologia pentru elevii de la științe sociale.
Ministrul sugerează, de asemenea, implicarea unor specialiști din societate în educație, aceste colaborări fiind coordonate de profesorii din școli. Dezideratul este de a stimula dezvoltarea elevilor și de a asigura un management educațional eficient, care să valorifice competențele cadrelor didactice și să creeze un mediu competitiv benefic.