Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, alături de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, au remarcat, joi, ritmul bun de lucru pe șantierul Secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) din Autostrada Sibiu-Pitești. Stadiul lucrărilor a ajuns la 60%, deși termenul contractual este 2027.
Acest avans surprinzător este datorat în mare parte mobilizării eficiente a constructorului austriac Porr Construct, care gestionează șantierul. O parte semnificativă din primul tunel realizat vreodată pe o autostradă din România a fost deja forată. Acest tunel are o lungime de peste 1.300 de metri, iar săpăturile au ajuns la 1.193 metri pe galeria de sens Sibiu-Pitești și la 1.026 metri pe sensul Pitești-Sibiu.
Ministrul Sorin Grindeanu a declarat: „Primul tunel forat pe o autostradă din România este aproape finalizat! Constructorul austriac este foarte bine mobilizat pe cei 9,86 km ai Secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) din Autostrada Sibiu-Pitești, unde se construiește inclusiv un tunel în lungime de peste 1.300 de metri”.
Dacă ritmul actual al lucrărilor se menține, sunt perspective reale de deschidere a circulației pe autostradă la finalul acestui an, între Pitești și București, pe o lungime de peste 140 km, după finalizarea lucrărilor și pe ultimii 14,65 km ai Secțiunii 5 (Băiculești – Curtea de Argeș).
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a susținut că „ritm foarte bun de lucru pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1)”. El a subliniat că lucrările la tunelul de 1.350 de metri sunt avansate și în această primăvară se va realiza străpungerea la prima din cele două galerii: „Sunt șanse reale ca la finalul anului 2025 să putem circula în regim de autostradă între Tigveni și București, pe mai mult de 140 km”.
Grindeanu și Pistol au amintit că termenul contractual de finalizare a Secțiunii 4 este anul 2027. Lucrările rămase de pe Secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș) includ finalizarea ultimilor 14,65 km, din care anul trecut au fost dați în circulație 15,7 km.