Reclamă

Ministerul sud-coreean al Transporturilor a anunțat sâmbătă că cele două cutii negre ale avionului Boeing Jeju Air, prăbușit pe 29 decembrie la Muan, nu au înregistrat ultimele patru minute înainte de accidentul soldat cu 179 de victime. Avionul, un Boeing 737-800, s-a zdrobit la impactul cu un zid din beton de la capătul pistei.

Accidentul, în care au supraviețuit doar un însoțitor de bord și un steward, este considerat cel mai grav dezastru aerian de până acum în Coreea de Sud. Ministerul a precizat că înregistratoarele de voce (CVR) și de date de zbor (FDR) nu au funcționat în ultimele momente înainte de coliziune.

Autoritățile sud-coreene și experți americani, inclusiv din partea Boeing, au inițiat o investigație comună pentru a determina cauza pierderii de date și prăbușirii. Sunt luate în considerare ca posibile cauze o coliziune cu păsări și o defecțiune a trenului de aterizare.

Pilotul a raportat probleme cu păsările înainte de a renunța la prima tentativă de aterizare, iar la a doua încercare trenul de aterizare nu s-a deschis. Principalele ipoteze sunt coliziunea cu un dispozitiv de navigație din beton armat la capătul pistei și aflarea penelor într-unul dintre motoare, conform investigatorului principal Lee Seung-yeol.

Echipa de anchetă caută să stabilească dacă ambele motoare au fost avariate de păsări. Între timp, șeful companiei Jeju Air, Kim E-bae, nu poate părăsi țara în vreme ce se desfășoară anchetele. Partidele politice din parlament au format o comisie comună pentru investigare, iar ministrul transporturilor, Park Sang-woo, a declarat că este dispus să demisioneze.


Reclamă

Share.
© 2025 Editura Substantial SRL – substantial.ro