Reclamă

ANAF a descoperit că „acțiunea de campanie Echilibru și Verticalitate, de pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”, conform unei investigații efectuate de site-ul Snoop.ro. Această campanie a utilizat influenceri care au promovat mesajele pentru Călin Georgescu, mecanismul fiind detaliat și de publicația Gândul.

Investigația a relevat că ANAF a finalizat recent un control care a confirmat susținerile, specificând că PNL a cheltuit fonduri prin firma Kensington Communication pentru a organiza campania de promovare. Kensington a contractat 130 de influenceri de pe platforma Fame Up, unde creatorii de conținut TikTok sunt plătiți pentru a răspândi diverse mesaje publicitare.

Inițial, campania, plătită de PNL și prelucrată de Kensington, a avut hashtag-ul „echilibrusiseriozitate”, însă acesta a fost modificat ulterior în „echilibrusiverticalitate”, folosit pentru promovarea lui Călin Georgescu. Firma de comunicare a precizat că această schimbare a intervenit fără „implicarea noastră”.

Documentele CSAT au arătat că întreaga campanie #EchilibrușiVerticalitate a fost creată în beneficiul lui Călin Georgescu, având asemănări cu campania „frate pentru frate” derulată de Rusia în Ucraina. Celor de la Kensington, deținută de Răzvan Săndulescu și Cătălin Dumitru, li s-a confirmat că promovarea făcută a fost plătită de PNL, dar că aceasta ar fi fost doar o parte dintr-o serie de brief-uri destinate conștientizării opiniei publice.

Reprezentanții firmei angajate au susținut că denumirea campaniei a fost schimbată fără acordul lor sau al partidului: „Forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.

Acest caz a fost de asemenea documentat de Gândul, care a fost prima sursă ce a relatat detalii despre campania „Echilibru și Verticalitate”, subliniind modul în care se pregătise promovarea unui candidat electoral. Surse citate au afirmat că întreaga desfășurare de forțe ar fi fost o strategie de fundamentare pentru o campanie de promovare ulterioară a unuia dintre cei 14 candidați la Președinția României.

De asemenea, Gândul a relevat pe 13 noiembrie că Kensington Communication SRL a transferat către platforma FameUp peste jumătate de milion de lei, în timp ce PNL a plătit către Kensington suma de 1.017.098 lei.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro