Comisia Europeană nu intenționează să modifice politicile referitoare la reducerea emisiilor de CO2 ale autoturismelor, în ciuda unei solicitări din partea Partidului Popular European (PPE), a declarat joi comisarul pentru climă, Wopke Hoekstra, citat de Agerpres. Partidul Popular European, cea mai influentă formațiune din Parlamentul European, a demarat o campanie pentru relaxarea normelor privind emisiile de CO2 ale autoturismelor.
Presiunile asupra Bruxelles-ului vin atât din partea constructorilor auto, cât și a guvernelor naționale, tensionate de dificultățile sectorului auto european. În contextul unei cereri slabe, concurenței din partea Chinei și vânzărilor sub așteptări de automobile electrice, industria auto se confruntă cu riscul pierderii a mii de locuri de muncă.
Wopke Hoekstra a răspuns negativ la întrebările privind o eventuală modificare a normelor referitoare la emisiile de CO2 ale autoturismelor, afirmând clar: „Nu. Răspunsul este nu”, în cadrul unei conferințe la Bruxelles. Atât Hoekstra, cât și președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, sunt membri ai Partidului Popular European.
Normele climatice ale Uniunii Europene sunt considerate esențiale pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor poluante, oferind totodată companiilor un mediu predictibil de investiții.
PPE a cerut ca producătorii auto să fie exceptați de la respectarea limitelor privind emisiile de CO2 în 2025, an în care multe companii riscă să nu îndeplinească aceste cerințe. Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a avertizat că amenzi cumulate până la 15 miliarde de euro ar putea fi impuse industriei pentru neîndeplinirea obiectivelor pentru 2025, compromițând fondurile destinate investițiilor.
Hoekstra a punctat că amenzile din trecut, precum cele pentru anul 2020, au fost semnificativ mai mici decât se anticipează pentru 2025. De asemenea, PPE propune utilizarea unei medii pe trei ani pentru calculul respectării limitelor de emisii, ceea ce ar putea permite companiilor auto să rezolve deficiențele până în 2027, evitând astfel eventualele penalizări.