Legătura dintre podul peste Dunăre de la Brăila și cel mai apropiat drum județean din Tulcea continuă să reprezinte o problemă pentru șoferi, rămânând încă nefinalizată. Deși traficul pe cunoscutul ‘Golden Gate de România’ a fost deschis acum un an și jumătate, circulația pe drumul de la Jijila nu a început, fiind împiedicată de necesitatea unor reparații.
Drumul ar fi trebuit să conecteze podul cu Drumul Național 22 din județul Tulcea și să fie funcțional de aproximativ un an. Totuși, cel mai optimist termen de finalizare a lucrărilor este acum finalul acestui an, deși nu se exclude posibilitatea ca traficul să înceapă abia anul viitor. Șoferii își exprimă nemulțumirea, un conducător auto afirmând: ‘Nu mi se pare normal! Vrem, neapărat, să se dea drumul odată la el’.
Pe acest fond, Compania Națională de Drumuri intenționează să solicite despăgubiri de la constructor pentru depășirea termenului contractual de deschidere a traficului, stabilit pentru octombrie 2023, după cum a anunțat jurnalista Dana Costache de la Digi24. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a declarat că: ‘Constructorul încă nu ne-a avansat un termen clar. Există o dorință și din partea noastră, și din partea lui, dar la nivel de intenție, nu s-a concretizat’.
Între timp, șoferii care folosesc podul și drumurile din zonă sunt deja obișnuiți cu restricții de circulație și probleme repetate cu reasfaltările. Aceștia se plâng de impactul negativ al întârzierilor: ‘Drumul e bătaie de joc, doamnă! De un an de zile stă degeaba și noi trecem pe lângă el și doar ne uităm la el’, afirmă un alt șofer.
Cu o lungime de 13 km, drumul de legătură de la Jijila a suferit deja mai multe reparații, deși nu a fost dat în funcțiune. Alin Șerbănescu a precizat că ‘La momentul în care se va face receția, se vor calcula, inclusiv, penalitățile cauzate de întârzierile față de termenele din contract’.
În paralel, podul peste Dunăre de la Brăila a fost reasfaltat pentru a patra oară în decursul perioadei de un an și jumătate de la deschiderea sa, ilustrând provocările constante întâmpinate în realizarea infrastructurii rutiere din regiune.