Adrian Câciu, ministrul Fondurilor Europene, a anunțat că, începând cu 18 noiembrie 2024, peste 650.000 de preșcolari și elevi dezavantajați vor beneficia de tichete educaționale în valoare de 500 lei. Acest sprijin guvernamental este destinat reducerii riscului de abandon școlar și îmbunătățirii accesului la educație și servicii sociale pentru copiii din medii defavorizate.
Potrivit ministrului, suma totală alocată pentru această inițiativă se ridică la peste 325 milioane lei, care vor fi distribuite prin cardurile educaționale. Câciu a precizat că „Începând cu data de 18 noiembrie 2024, peste 325 milioane lei vor fi virate pe cardurile educaţionale pentru preşcolarii şi elevii care au nevoie de acest sprijin. Aceste tichete sunt menite să reducă riscul de abandon şcolar şi să îmbunătăţească accesul la educaţie şi servicii sociale pentru copiii dezavantajaţi.”
Tichetele sociale, emise pe suport electronic, sunt destinate achiziționării de materiale școlare, cum ar fi rechizite, articole de papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură și ghiozdane, precum și haine necesare frecventării școlii și grădiniței. Ministrul a mai declarat: „În data de 18 noiembrie, va începe încărcarea cardurilor emise în anul şcolar anterior. Pentru preșcolarii și elevii noi, care au dreptul la acest sprijin începând cu anul școlar 2024-2025, tichetele sociale, în valoare de 500 lei, vor fi emise și distribuite în perioada următoare.”
Proiectul „Sprijin educațional pentru preșcolarii și elevii dezavantajați din învățământul de stat preșcolar, primar și gimnazial” este implementat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) în cadrul Programului Incluziune și Demnitate Socială 2021 – 2027. Conform OUG nr. 83/2023, tichetele sociale pe suport electronic vor fi acordate pentru o perioadă de 4 ani, începând cu anul școlar 2023 – 2024.
În anul școlar curent, MIPE se angajează să finanțeze acest sprijin educațional pentru aproximativ 650.000 de preșcolari și elevi dezavantajați, contribuind astfel la egalizarea șanselor în accesul la educație.