Tesla este subiectul unei ample investigații inițiate de NHTSA, autoritatea federală americană de reglementare a siguranței vehiculelor, din cauza unor accidente fatale legate de sistemul său de conducere autonomă, Full Self-Driving (FSD). Această anchetă survine după ce un pieton a murit în urma unui accident în care sistemul FSD a fost activ. În total, au fost raportate 31 de cazuri similare, fiecare implicând decese.
NHTSA își propune să evalueze capacitatea sistemelor FSD de a detecta și reacționa în condiții de vizibilitate redusă, incluzând ceața și soarele orbitor. Investigația va examina și actualizările pe calea aerului făcute de Tesla asupra software-ului FSD, pentru a determina eficiența și impactul lor asupra siguranței. Evaluarea preliminară vizează aproximativ 2,4 milioane de vehicule Tesla din SUA, incluzând modele precum S, X, 3, Y și Cybertruck produse între 2016 și 2024.
Deși FSD este promovat ca un sistem de conducere autonomă supervizată, Tesla a oferit acest serviciu în SUA pentru o lună de încercare gratuită. De la 1 octombrie 2024, NHTSA a monitorizat 1.399 de incidente în care sistemele avansate de asistență au fost activate în preajma coliziunilor, dintre care 31 au rezultat în decese.
Elon Musk a afirmat recent că Tesla are în vedere introducerea pe piață a unor vehicule total autonome în Texas și California anul viitor. Totuși, compania nu a prezentat încă un vehicul capabil să funcționeze fără intervenția umană în condiții de siguranță.
În Europa, Cybertruck, unul dintre modelele Tesla, generează controverse din cauza dimensiunilor și greutății sale. Aceste caracteristici îl fac neconform cu normele stricte de siguranță rutieră europene, motiv pentru care unii activiști cer interzicerea sa pe drumurile publice. Într-o scrisoare adresată Comisiei Europene și autorităților din Republica Cehă, organizația Transport & Environment a atras atenția asupra riscurilor pe care aceste camionete supradimensionate le pot reprezenta.