Google a anunțat reimpunerea unei interdicții temporare asupra tuturor anunțurilor electorale din Statele Unite după închiderea urnelor în ziua alegerilor. Decizia are scopul de a combate dezinformarea, conform declarațiilor oficiale ale gigantului tehnologic făcute joi.
Compania a informat că această măsură va fi aplicată începând cu 5 noiembrie, după închiderea ultimelor secții de votare. Google anticipă ca interdicția să dureze câteva săptămâni și va informa agențiile de publicitate când această pauză va fi ridicată. „Așa cum am făcut și în trecut, vom întrerupe temporar reclamele legate de alegerile din SUA după închiderea ultimelor secții de votare pe 5 noiembrie”, a declarat Michael Aciman, purtător de cuvânt al Google.
Pe durata aplicării acestei politici, agenții de publicitate nu vor putea difuza anunțuri referitoare la candidați, măsuri electorale, procese și rezultate electorale. Totuși, publicitatea referitoare la campanii de informare publică efectuate de oficiali electorali de stat sau federali nu va fi afectată de această interdicție.
Google a aplicat o strategie similară și în 2020, odată cu blocarea anunțurilor electorale atunci când a intervenit votul. În acel an, pauza inițială a fost ridicată după cinci săptămâni, dar a fost reimpusă până în ziua inaugurării, urmare a evenimentelor de la Capitoliu din 6 ianuarie. Pentru anul acesta, deși Meta nu a declarat intenția de a bloca anunțurile după alegeri, și-a anunțat deja planul de a suspenda noile anunțuri politice sau electorale în ultima săptămână înainte de ziua scrutinului, o politică similară celei aplicate în ani anteriori.
Interdicția anunțată de Google se va aplica tuturor platformelor sale, inclusiv Google Ads, Display & Video 360, YouTube Ads, Google Ad Exchange și Shopping Ads. Acestei măsuri se alătură și Facebook, care a implementat restricții similare înainte și după alegerile din 2020 pentru a reduce dezinformarea în spațiul online.
Google și-a reiterat angajamentul de a reduce potențialul de confuzie în rândul alegătorilor, având în vedere continuarea procesului de numărare a voturilor chiar și după închiderea urnelor. Decizia vine într-un context în care ambele mari platforme tehnologice doresc să își asume un rol activ în protejarea integrității procesului electoral.