Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat joi că România nu va pierde fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) destinate sectorului transporturilor, datorită faptului că valoarea proiectelor este de circa trei ori mai mare decât suma alocată de 7,5 miliarde de euro. Grindeanu a explicat că Ministerul Transporturilor are proiecte semnificativ mai mari decât fondurile disponibile, asigurând astfel utilizarea completă a sumei alocate.
„Din cele aproximativ 30 miliarde euro cât are România în PNRR, grant și împrumut, Ministerul Transporturilor are aproximativ un sfert, vreo 7,5 miliarde. Când s-a făcut PNRR, cei de atunci au băgat în cele 7,5 miliarde euro proiecte de vreo 13 miliarde. Deși s-a cerut de la Comisia Europeană să se reducă din ele și să facă proiecte de 7 miliarde și jumătate cât avem noi în PNRR, nu au vrut să ia această decizie și au rămas proiecte de 13 miliarde. Odată cu escaladarea prețurilor, aceste proiecte au ajuns la valoarea de vreo 20 miliarde, deși noi avem 7,5 miliarde pe toate tipurile de transport. Deci nu se pune problema la Ministerul Transporturilor de a se pierde vreun euro. Noi avem 7,5 miliarde pe care îi vom cheltui foarte repede. Azi cred că din PNRR s-au cheltuit vreo 3 miliarde euro pe toată țara. Nu se va pierde niciun leu la transporturi, pentru că avem proiecte a căror sumă este de vreo trei ori mai mare decât suma pe care o avem noi”, a precizat Sorin Grindeanu, citat de Agerpres.
În ceea ce privește proiectul metroului din Cluj, Grindeanu a menționat dificultăți legate de modul de desfășurare a licitației, care nu a fost acceptată de Comisia Europeană. „Am fost de două ori la Bruxelles încercând să le explic. Primăria Cluj a ținut licitația, nu ministerul. Primăria Cluj a ținut licitația după indicatorii tehnico-economici aprobați în Guvern. Cu o săptămână înainte de termenul limită de depunere a ofertelor, primăria a suspendat această licitație, fiindcă avea semnale că nu va veni nimeni fiind indicatori foarte jos, înainte de escaladarea prețurilor. A venit cu noi indicatori tehnico-economici pe care i-am aprobat în Guvern, a desuspendat licitația și a mers mai departe. Comisia spune că a uitat să anunțe noii indicatori în acel registru european. Și de aceea spune că nu s-au îndeplinit toate criteriile cerute de comisie”, a concluzionat ministrul.