Premierul României, Marcel Ciolacu, a subliniat miercuri, în cadrul ședinței de Guvern, că prioritatea actualei administrații este să recupereze întârzierile și să asigure toate fondurile din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Aceasta vine ca replică la criticile aduse de Nicolae Ciucă, președintele PNL, pe tema gestionării fondurilor PNRR.
„Deși urmează o campanie electorală, prioritatea noastră este, în următoarele două luni, să recuperăm întârzierile și să salvăm toți banii din PNRR. Oamenii așteaptă de la noi soluții și vor să vadă lideri care-și asumă răspunderea, nu care stau pe margine și critică. Eu îmi voi asuma să iau acele decizii care să aducă în România toți banii din PNRR, fără să mă gândesc la calcule politice”, a declarat premierul Ciolacu.
Marcel Ciolacu a menționat că România a ajuns la o înțelegere cu Comisia Europeană privind deficitul bugetar și investițiile: „atunci suntem pe o traiectorie sănătoasă” dacă deficitul este mai mic decât investițiile. El a subliniat necesitatea reducerii cheltuielilor de stat pentru a asigura echilibrul economic.
Guvernul a aprobat un proiect major de investiții pentru conectarea centrelor urbane prin transport feroviar modern. Premierul a anunțat achiziția a 58 de trenuri electrice noi, o investiție de 3,3 miliarde de lei din fonduri europene, care va conecta 13 municipii, inclusiv Brașov, Craiova, Brăila și Cluj-Napoca.
Pentru infrastructura rutieră, Marcel Ciolacu a prezentat proiectul pentru ocolirea orașului Buftea, cu o investiție de peste 515 milioane de lei. Totodată, guvernul va suplimenta bugetul Ministerului Mediului cu 250 de milioane pentru proiectele din PNRR și va oferi 500 de milioane de lei pentru producătorii agricoli interesați de achiziția de tractoare, cu finanțare din Fondul de Mediu.
Nicolae Ciucă a criticat guvernul condus de Ciolacu pentru blocarea fondurilor din tranșa 3 a PNRR, acuzând lipsa de îndeplinire a „jaloanelor esențiale”. Comisia Europeană a propus suspendarea parțială a plăților din această tranșă din cauza lipsei reformelor în companiile de stat și a investițiilor în transporturi.