Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu, a anunţat luni că a fost emisă Autorizaţia de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureştiului A0 Nord. Acesta este ultimul segment al autostrăzii pentru care nu fuseseră demarate încă lucrările.
„A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru construcţia Lotului 1 al Autostrăzii Bucureştiului A0 Nord, ultimul lot al acestei autostrăzi pe care nu erau începute lucrările şi, totodată, lotul care întregeşte Coridorul de Transport Pan-european nr. IV (Constanţa – Nădlac)”, a afirmat secretarul de stat, potrivit News.ro.
Cu această autorizare, vor începe lucrările de drum şi de artă care includ: un pod pe autostradă peste râul Dâmboviţa la km 2+999, un pod peste râul Bâldana la km 4+024, un pasaj peste calea ferată Bucureşti – Piteşti şi DN7 la km 8+724, în lungime de 733 metri, şi un pod/pasaj peste râul Colentina, şi câteva căi ferate în lungime de 650 metri.
În plus, lucrările autorizate includ măsuri de scurgere a apelor, consolidări, noduri rutiere la intersecţiile cu DN7 şi DN1A, intersecţii şi restabiliri ale drumurilor existente, precum şi lucrări de siguranţa circulaţiei, relocări de reţele de utilităţi şi iluminat rutier.
Durata estimată a execuţiei lucrărilor este de 22 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor. „Săptămâna viitoare voi convoca la faţa locului toţi responsabilii, pentru a demara rapid lucrările”, a menţionat secretarul de stat.
Traseul Lotului 1 al Autostrăzii A0 Nord are o lungime de 17,5 km, situându-se între Autostrada Bucureşti – Piteşti A1 şi DN1. Amplasamentul lucrărilor traversează teritoriul judeţului Ilfov, în unităţile administrativ-teritoriale Dragomireşti-Vale, Buftea, Mogoşoaia, Corbeanca şi judeţul Giurgiu, în localităţile Joiţa şi Săbăreni.